زنجان- پویش مردمی نذر سلامت در راستای تجهیز و توسعه زیر ساختهای سلامت در استان زنجان اجرا می شود.

راه اندازی پویش شکرانه سلامت در زنجان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین:مقتدا شعوری جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در امور اجتماعی در نشست خبری روز سه شنبه  با اشاره به راه‌اندازی پویش شکرانه سلامت با هدف افزایش شعور حسینی و رعایت عالمانه اصول بهداشت فردی و اجتماعی اظهار داشت: دلی که برای امام حسین (ع) می‌تپد، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کند .
 شعوری با اشاره به افزابش تعداد تختهای بستری با کمک مردمافزود: زمانی که ۲۰۰۰ تخت داشتیم خدمت‌رسانی ۱۲۰ درصد بود و در حال حاضر هم باید به بیماران کرونا سرویس بدهیم، به نظر می‌رسد که سرویس‌دهی دچار مشکل خواهد شد.
وی ادامه داد: در راستای ورود مردم به حوزه سلامت، در هر شهرستان کمیته مشارکت‌های مردمی باحضور فرمانداران، ائمه جماعات و نمایندگان جهت خدمت‌رسانی بهتر و جذب و هدایت کمک‌های مردمی با شعار تجهیز زیرساخت‌های سلامت، با انفاق کریمانه و ایثار عاشورایی تشکیل شده است. 
این مسئول از  ابتلای حدود ۵۰۰ نفر از نیروهای بیمارستانی  به کرونا ، خبرداد و یاد آور شد : هنوز نیمی از این افراد به خاطر عوارض بیماری به محل کار مراجعت نکرده‌اند.
 سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز با اشاره به اضافه شدن حدود ۳۰۰ تخت بستری عادی و ۶۰ تخت مراقبت های ویژه I.C.U همزمان با شرایط کرونا و کمبود منابع و اعتبارات ابراز داشت: هر تخت I.C.U نیاز به دو برابر نیرو نسبت به تخت های عادی  دارد.

محمدی به طرح هرشهروند یک خبرنگار سلامت اشاره کرد و گفت: هدف از راه اندازی این طرح ، فراخوان دعوت و مشارکت عمومی برای کمک به دانشگاه در امر اطلاع رسانی ، آموزش ، فرهنگ سازی سلامت و ترویج و تبلیغ نذر سلامت و رعایت پروتکل های بهداشتی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها