بنیاد نیکوکاری حرکت انسانی دومین جشنواره سراسری عکس حرکت انسانی را برگزار می‌کند.

سرور هادیان‌/

 بنیاد نیکوکاری حرکت انسانی دومین جشنواره سراسری عکس حرکت انسانی را برگزار می‌کند.

جواد نوروزی، دبیر جشنواره بنیاد نیکوکاری حرکت انسانی گفت: بنیاد نیکوکاری حرکت انسانی، به عنوان سازمانی غیردولتی در مسیر اهداف خیرخواهانه همچون توجه به بهبود وضعیت اجتماعی و اقتصادی و ارتقای سطح آموزش عمومی و ایجاد روحیه مشارکت در جامعه، در آستانۀ سومین سالگرد آغاز به‌ کار این بنیاد در ایران «دومین جشنواره سراسری عکس حرکت انسانی» را برگزار می‌کند.

وی افزود: این جشنواره در دو بخش آزاد و عکاسی با تلفن همراه که هر دو بخش با محوریت موضوعات جشنواره است برگزار خواهد شد.

مدیر هنری و اجرایی این جشنواره نیز گفت: این بنیاد دومین جشنواره عکس را برگزار خواهد کرد تا از طریق فرهنگ و هنر به ریشه‌کنی فقر بپردازد.

ابراهیم بهرامی درباره شرایط و مقررات شرکت در جشنواره اظهار کرد: از جمله موضوعات جشنواره؛ توجه به محرومیت‌های فرهنگی و اقتصادی، تأثیر فقر فرهنگی ‌و اقتصادی بر امنیت اجتماعی، حرکت‌های انساندوستانه، مهرورزی و اخلاق، عشق و محبت، نمادهای محرومیت در حاشیۀ شهرها و تأثیر فقر فرهنگی ‌و اقتصادی بر وضعیت محیط زیست است.

شرکت تمامی ‌عکاسان، اعم از حرفه‌ای و افراد علاقه‌مند بدون محدودیت سنی در این جشنواره‌ آزاد و رایگان است و هر عکاس می‌تواند حداکثر با هشت تک‌عکس در جشنواره شرکت کند و متقاضیان تنها امکان شرکت در یکی از بخش‌های جشنواره را دارند و در صورت عدم رعایت قوانین، عکس‌های ارسالی در هیچ ‌یک از بخش‌ها شرکت داده نخواهد شد.

وی افزود: عکس‌ها می‌توانند رنگی، سیاه و سفید و یا تک‌رنگ باشند و برای بخش عکاسی با تلفن همراه، اندازۀ خروجی فایل عکس‌های تلفن همراه کفایت می‌کند. عکس‌ها فقط از طریق ‌نام‌نویسی در سایت بنیاد حرکت انسانی به آدرس www.harkatensani.org دریافت می‌شود.

وی گفت: از میان آثار رسیده، تعداد ۶۵ اثر توسط هیئت داوری انتخاب خواهد شد و برای برپایی نمایشگاه و چاپ کتابی از آثار جشنواره مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مدیر هنری و اجرایی این جشنواره خاطرنشان ساخت: به تمامی شرکت‌کنندگان گواهی حضور، لوح فشردۀ عکس‌های نمایشگاه و کتاب جشنواره (در صورت چاپ) اهدا خواهد شد.

وی همچنین در خصوص هیئت داوران جشنواره گفت: افشین شاهرودی، مهتاب کرامتی، حمیدرضا گیلانی‌فر، فرامرز عامل بردبار و نوشین وفادار داوری این دوره از جشنواره را بر عهده خواهند داشت.

وی درباره جوایز این دور جشنواره نیز بیان کرد: جوایز بخش آزاد به پنج نفر اول لوح تقدیر و به نفر اول علاوه بر آن یادمان جشنواره اهدا خواهد شد، همچنین مبالغ ۲۰، ۳۰ و ۵۰ میلیون ریال جایزه نقدی به نفرات اول، دوم و سوم اهدا می‌شود.

وی همچنین در خصوص جوایز بخش تلفن همراه گفت: به نفرات اول، دوم و سوم جوایز نقدی به مبالغ ۱۵، ۲۰ و ۳۰ میلیون ریال به ترتیب اهدا خواهد شد.

بهرامی همچنین از دو جایزه ویژه هر یک به مبلغ ۲۰ میلیون ریال «از نگاه کودک و نوجوان» به دو عکس برگزیده که داوری این جوایز توسط گروهی از کودکان خلاق و علاقه‌مند انجام می‌شود، خبر داد و افزود: جایزه ویژه بهترین عکس نمایشگاه «از نگاه مردم» نیز به مبلغ ۲۰ میلیون ریال اهدا می‌شود که انتخاب این جایزه در این بخش بر اساس رأی مردمی صورت خواهد گرفت.

لازم به ذکر است آخرین مهلت ‌نام‌نویسی و دریافت آثار ۲۱ شهریور سال جاری و داوری آثار هفته آخر شهریور ماه انجام خواهد شد. افتتاحیه و برپایی نمایشگاه هفته آخر مهر ماه و مراسم پایانی و اهدای جوایز اول آبان ۱۳۹۹ برگزار می‌شود.

برچسب‌ها