نیمی از صورتشان پیداست، برخی علاوه بر ماسک، محافظ صورت هم با خود همراه دارند. پیش از ورود دست‌ها را آغشته به محلول ضدعفونی می‌کنند و در چند ردیف به‌گونه‌ای می‌نشینند که فاصله‌ای که باید رعایت شود.

محفلی نوجوانانه به عشق ارباب

به گزارش قدس آنلاین، اگرچه نوجوان‌اند و سنی ندارند اما از همت و علاقه‌شان معلوم است که اگر ده‌ها قانون دیگر هم اضافه می‌شد بازهم با همه مشقت به عشق اربابشان حسین(ع) رعایت می‌کردند.

مسجد جامع گوهرشاد در بارگاه منور رضوی چند روزی می‌شود که میزبان هیئت نوجوانان «انصار المهدی» است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به عزاداری می‌پردازند؛ محفلی از نوع نوجوانان دانش‌آموز که از آخرین روز ذی‌الحجه هرروز ساعت ۱۷ گردهم می‌آیند و برای ساعتی قلب های پاک و بی آلایش شان را راهی کربلای حسین(ع) می کنند.

مراسم با نوای دلنشین قرآن نوجوانی آغاز می شود و با مدیحه سرایی نوجوانی دیگر ادامه می یابد. لختی بعد فریاد یا حسین از ایوان مقصوره، مسجد گوهرشاد را فرا می گیرد و پرده های عزا نیز به رنگ سیاه و رنگ خون در هوهوی باد زمزمه یا حسین(ع) را به تصویر می کشند.

نوجوانان عزادار هیات انصار المهدی(عج) از اتحادیه دانش آموزان خراسان رضوی در آستانه روز نوجوان کربلا؛ قاسم بن الحسن مهیای گوش جان سپردن به سخنان خطیبی می شوند تا شاید نکته ای از آن چراغ راه زندگی شان شود.

حجت الاسلام و المسلمین شهاب مردای، سخنور و خطیبی که با جوانان و نوجوانان شناخته می شود خطاب به نوجوانان می گوید: شما خیلی زودتر از آن چه که فکرش را بکنید بزرگ خواهید شد، بزرگتر و ریش سفید فامیل تان خواهید شد؛ پس خودتان را تربیت کنید چرا که بچه ای که در نوجوانی رشد متناسب نداشته باشد هزار سال هم عمر کند انسان ویژه ای نخواهد شد.

 

در مسیر عرفان دنبال پارتی نباشید، خودتان برخیزید

اگر می خواهید مهذب شوید الان وقت آن است روی تربیت خود فکر کنید و منتظر کسی نباشید، اگر معطل آن باشید تا کسی بیاید، باید بگویم کسی نیست. از آنجایی که بسیاری از افراد در مسائل دنیوی به دنبال پارتی هستند از همین مدل معیوب هم رسمی ایجاد شده که فرد در مسیر عرفان و رشد و تعالی معنوی نیز به دنبال پارتی بازی باشد.

 زیر سایه علی بن موسی الرضا(ع) نیاز به کسی ندارید هر چه هست درون شما است، عقل شما است که باید آن را بپرورانید. خودتان عقل تان را هوشیار کنید و منتظر کسی نباشید.

تاثیر مدرسه، عالم و... بدیهی است اما باید خودت بخواهی تا هدایت شوی. اگر عطش یادگیری داشته باشید چون قطار داخل ریل هستید و اگر عطش ندارید داخل ریل قرار نگرفته اید. گول حرف هایی چون کادرسازی و ... را نخورید چون هیچ خبری نیست و نباید به این حرف ها دل بست و زمانی از نوجوانی تان بهره خواهید برد که خودتان متکفل رشد خودتان شوید.

 

آداب ادب را بیاموزید

تذکر دیگر من به نوجوانان این است که هر چیز غیر مودبانه را نپذیرید. رفیق بی ادب را، اگر رفیق تان به گنبد نگاه می کند اما توجهی ندارد و برایش نگاه به گنبد و کوه یکسان است پس ادب ندارد، کسی که به پدر و مادر، معلم و بزرگتر خود احترام نمی گذارد، رفیق مناسبی نیست.

در کلاس خوشنویسی اولین عبارتی که می نویسید این است «ادب آداب دارد»   فنون آداب و ریزه کاری های ادب را یاد بگیرید حقوق دیگران را رعایت کنید و سعی کنید در هر کاری با ادب باشید.

سخنان دل‌نشین خطیب که تمام می‌شود نه‌تنها نوجوانان بلکه تمامی عاشقان اهل‌بیت(ع) در صحن گوهرشاد برمی‌خیزند و بانوای حسین و حسین بر سر و سینه می‌زنند تا شاید همین اشک‌هایی که در راه حسین می‌ریزند راهنمایی باشد برای رسیدن به سفینه النجاه.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها