معاون وزیر اطلاعات و رییس سازمان اطلاعات خارجی با اشاره به شکست مفتضحانه آمریکا در شورای امنیت، در مشهد گفت: برای اولین بار بعد از جنگ جهانی دوم آمریکا قطعنامه‌ای را در شورای امنیت مطرح کرد که رای لازم را به دست نیاورد.

 آمریکا در شورای امنیت شکست مفتضحانه داشت

به گزارش قدس آنلاین، وی روز چهارشنبه در دیدار با مدیران عالی و فرهیختگان فرهنگی، سیاسی و اجتماعی خراسان رضوی در مشهد با بیان اینکه شرایط امروز کشور به نوعی از زمان دفاع مقدس هم خطیرتر است، ضرورت دستیابی به یک تحلیل واقع بینانه از وضعیت فعلی جمهوری اسلامی در منطقه و جهان را یادآور شد و افزود: خردمندی و انعطاف بر محور منافع ملی از سیاست های ثابت نظام جمهوری اسلامی است.

معاون وزیر اطلاعات، نرمش قهرمانانه و پذیرش قطعنامه ۵۹۸ را دو نقطه عطف تاریخ جمهوری اسلامی عنوان کرد و با اشاره به تحلیل اشتباه رییس جمهوری فعلی آمریکا ادامه داد: ترامپ تصور می‌کرد مشکل ایران از جسور نبودن روسای جمهوری قبلی آمریکا ناشی می شود لذا در ایام انتخابات سال ۲۰۱۶ وعده می‌داد که با تحریم‌های به اصطلاح شکننده ظرف چند ماه ایران را تسلیم می‌کند.

رییس سازمان اطلاعات خارجی با بیان اینکه آمریکایی ها طی ماه‌های گذشته بطور مداوم از ما درخواست مذاکره داشتند گفت: اما موضع ایران این است که ما در حال مذاکره بودیم اما شما از توافق خارج شدید، همچنین طی یک ماه گذشته یک مقام اروپایی به تهران آمد و درخواست کرد به تقاضای آمریکا پاسخ دهیم.

وی افزود: طی ماه‌ها و سالهای اخیر مسوولان عالی از کشورهای عربی به تهران آمده و اذعان کرده‌اند اگر جنگی در منطقه اتفاق بیافتد، کشورهای کوچک عربی زیر دست و پا له می‌شوند، آنها همچنین اعتراف کرده‌اند در روز اول جنگ، ایران می‌تواند سه هزار میلیارد تومان از زیرساخت های عربی را نابود کند.

معاون وزیر اطلاعات همچنین در بخش پرسش و پاسخ، توضیحاتی درباره قرارداد راهبردی ایران و چین ارائه کرد و با بیان اینکه هنوز این قرارداد در مرحله پیش نویس است ادامه داد: ادعاهای مضحک رسانه‌های بیگانه در باره این تفاهمنامه از جمله مطرح کردن مسئله فروش کیش و  امثال آن از اساس کذب است.

وی اعلام عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی را هم در راستای امتیازدهی به ترامپ در انتخابات پیش رو توصیف کرد.

این مقام امنیتی فعالان حزبی، مسوولان استانی و نخبگان حاضر در جلسه را مخاطب قرار داد و گفت: دشمن روی مشکلات اقتصادی و اختلافات داخلی حساب ویژه باز کرده است و ما باید بدانیم که امروز رمز عبور کشور از شرایط فعلی، حفظ وحدت همه جریانهای سیاسی زیر چتر منافع ملی است و با وجود مرزهای طولانی کشور با همسایگان، با تمرکز بر صادرات به این کشورها می‌توانیم کشور را از شرایط کنونی عبور دهیم، دشمنان با فضاسازی رسانه‌ای جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران در ابعاد اقتصادی و اختلافات داخلی راه انداخته‌اند که همه باید هوشیارانه توطئه دشمن را خنثی کنیم.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها