منابع مطلع از شلیک دو موشک برد متوسط دانگ فنگ از سوی ارتش چین در دریای چین جنوبی در اقدامی هشداری به آمریکا خبر دادند.

شلیک هشدار ارتش چین به آمریکا؛ پرتاب 2 موشک «دانگ فنگ» در دریای چین جنوبی

به گزارش قدس آنلاین، منابع آگاه گفتند که ارتش چین صبح چهارشنبه به نشانه هشدار به آمریکا دو موشک برد متوسط در دریای چین جنوبی شلیک کرد.

 به نوشته روزنامه «چاینا مورنینگ پست»، این  اتفاق یک روز بعد از آن رخ داد که یک فروند هواپیمای جاسوسی «یو-2» آمریکا وارد حریم هوایی پرواز ممنوع چین شد.  به گفته منابع مطلع، یک از این موشک‌ها از نوع «دانگ فنگ-26» بود که از استان گینگ گای در شمال غربی چین پرتاب شد و دیگری نیز «دانگ فنگ-21 » از استان ژجیانگ در شرق چین شلایک شد. هر دو این موشک‌ها به سمت مناطق جنوب شرقی چین پرتب شدند.

 موشک دانگ فنگ -26، 4000 کیلومتر برد دارد قادر به حمل کلاهک متعارف یا اتمی علیه اهداف زمین یا دریایی است. دانگ فنگ- 21 نیز بردی معادل 1800 کیلومتر دارد و از آن به عنوان اولین موشک بالستیک ضد کشتی جهان یاد می‌شود.

ارتش چین در نمایش قدرت  دیگر به آمریکا در حال برگزاری رزمایش در ۴ منطقه دریایی است. مقامات نیروی دریایی چین اعلام کردند که در چهار منطقه  از جمله «دریای چین جنوبی» و «دریای زرد» این رزمایش در حال برگزاری است. کارشناسان امور نظامی این اقدام چین را نمایش میزان آمادگی  به آمریکا و تایوان در صورت مواجهه محتمل برشمردند.

«کالین کو» تحلیلگر موسسه «راجاراتنام» در سنگاپور گفت که برگزاری 4 رزمایش از سوی چین حاوی پیام‌های سیاسی و نظامی است. به گفته این کارشناس نظامی، این رزمایش در وهله نخست پاسخی به فعالیت‌های اخیر آمریکا در منطقه است. از سوی دیگر این رزمایش نشان دهنده آمادگی ارشت چین با وجود همه گیری کروناست .

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها