نماینده انگلیس در آژانس بین المللی انرژی اتمی، توافق ایران و آژانس در خصوص حل و فصل مسائل پادمانی را گامی مثبت ارزیابی کرد و افزود که دولت لندن به طور کامل از تصمیم های آژانس حمایت می‌کند.

اولین واکنش انگلیس به توافق ایران و آژانس

به گزارش قدس آنلاین،  دیوید هال عصر چهارشنبه با انتشار پیامی در توئیتر افزود: این یک خبر فوق‌العاده است که ایران دسترسی‌های مورد نیاز آژانس را اعطا کرده است. این یک نشانه مثبت از سلامت فعالیت‌ها و نظام پادمانی آژانس است. وی تصریح کرد که انگلیس در پرونده هسته‌ای ایران، از اقدامات رافائل گروسی مدیرکل آژانس و تیم او در حوزه مسائل پادمانی به طور کامل حمایت می‌کند.

پیشتر نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین هم توافق ایران و آژانس را گواه دیگری بر  اهمیت گفت‌وگو نسبت به سیاست اعمال فشار توصیف کرد.

میخائیل اولیانوف بلافاصله بعد از صدور بیانیه مشترک جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در صفحه توئیتر خود نوشت:سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران، به توافق بسیار مهمی درباره دسترسی به دو مکان مشخص شده توسط آژانس منجر شد.

وی این توافق را یک پیشرفت واقعی توصیف کرد و به دو طرف تبریک گفت.

جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در پایان سفر دو روزه «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس به تهران و انجام مذاکرات با مقامات کشورمان، بیانیه مشترکی صادر کردند.

منبع: خبر آنلاین

برچسب‌ها