مسوول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا و لزوم رعایت پروتکلهای بهداشتی، تاکنون هیچ مجوزی برای اجرای تعزیه خوانی ماه محرم در استان صادر نشده و برگزاری آن بدون اخذ مجوز از ستاد کرونا ممنوع است.

تعزیه‌خوانی محرم امسال در خراسان رضوی برگزار نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین، جواد روشندل افزود: تعزیه یک نمایش آیینی – مذهبی از شاخه تئاتر است که واقعه عاشورا را در قالب روضه خوانی برای مصیبت امام حسین (ع) و یارانش به تصویر می‌کشد.

وی اضافه کرد: هر سال همزمان با ایام محرم گروه‌های تعزیه خوان خراسان رضوی فعال شده و واقعه عاشورا را در قالب نمایش به تصویر می‌کشیدند و بیشتر نیز گروه‌های تعزیه این استان در شهرستانهای سبزوار، جغتای، جوین، نیشابور، کاشمر، خلیل آباد، بردسکن و گناباد فعالیت دارند.

مسوول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا و لزوم رعایت پروتکلهای بهداشتی و جلوگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹، صدور مجوز برای اجرای نمایش تعزیه خوانی در شهرستانها به ستاد کرونای آن شهرستان که ریاستش برعهده فرماندار است سپرده شده است.

روشندل افزود: تنها روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانهای خراسان رضوی پس از تایید ستاد کرونای آن شهرستان قادر خواهند بود که مجوز لازم را به متقاضیان برگزاری تعزیه ارایه دهند.

وی ادامه داد:تاکنون ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانهای خراسان رضوی هیچ مجوزی برای برگزاری تعزیه به گروه‌های متقاضی ارایه نداده‌اند لذا امسال تعزیه خوانی در محرم انجام نمی‌شود.

مسوول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: برای ترویج شعائر دینی ایام محرم استفاده از ابزارهای هنری مانند برپایی نمایشگاه‌های عکس و نقاشی در فضای باز یا به صورت سیار پیش بینی شده است که می‌تواند جایگزین برگزاری تعزیه شود.

بنا بر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۳۶۵ هزار و ۶۰۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و شمار جانباختگان این بیماری به ۲۱ هزار و ۲۰ تن رسیده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها