معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: ۵۷ درصد اقتصاد خراسان رضوی وابسته به خدمات گردشگری ۳۲ میلیون زائر سالیانه بود که بر اثر شیوع ویروس کرونا آسیب جدی دید.

۵۷ درصد اقتصاد خراسان رضوی وابسته به ۳۲ میلیون زائر سالیانه بود

به گزارش قدس آنلاین، علی رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه در استان آماده بهره‌برداری است.

او افزود: ما از نظر ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای گفت و گو در کشور اول و در تنظیم بازار دومین و از نظر ستاد تسهیل جزو سه استان برتر کشور هستیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی به تشریح مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پرداخت و ادامه داد: این مدل پروژه محور نیست و بر محور توانمندسازی مردم روستایی استوار است.
رسولیان با اشاره به تأثیرات منفی کرونا بر اقتصاد استان، بیان کرد: ۵۷ درصد اقتصاد خراسان رضوی وابسته به خدمات گردشگری ۳۲ میلیون زائر سالیانه بود که بر اثر شیوع ویروس کرونا آسیب جدی دید.
او به اجرای مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در خراسان رضوی به عنوان دومین استان پس از کرمان اشاره و تصریح کرد: خراسان رضوی به ۱۲ منطقه تقسیم شد و ۲۴۰ معین اقتصادی در این مناطق مشغول به کار هستند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی از حضور همه نهادهای کشوری و بنگاه‌های استانی بخش عمومی و خصوصی در استان خبر داد و تاکید کرد: بنیاد مسکن نیز به عنوان جدیدترین معین، توانمندسازی باخرز را به عهده گرفت.
رسولیان از افتتاح برخی پروژه‌های اقتصادی از جمله در خواف، سرخس و مشهد در هفته دولت خبر داد و اظهار کرد: امسال پروژه‌های دارویی و پزشکی و از طرفی پروژه‌های آی تی و دانش بنیان مختلفی نیز در سطح استان کلید خوردند.
او با اشاره به امضای هزار و ۲۷۶ تفاهم‌نامه با معین‌های اقتصادی استان، افزود: همه ارکان حاکمیت در استان از جمله فرمانداران، ائمه جمعه، رؤسای دادگستری و نمایندگان مجلس این تفاهم‌نامه‌ها را امضا کرده‌اند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی حجم سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این تفاهم‌نامه‌ها را ۲۳۶ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: ۲۳۰ پروژه با سرمایه ۱۱ هزار و ۵۶۷ میلیارد تومان تاکنون پیشرفت صد درصدی داشتند و ۱۲ هزار شغل بر اساس آن‌ها ایجاد شده است.
رسولیان با اشاره به  شکل‌گیری ستاد تدابیر ویژه در استان، بیان کرد: پروژه‌هایی نظیر پدیده، مؤسسات مالی اعتباری و گازرسانی برخی از روستاها بر اساس مصوبات این ستاد حل و فصل شد.
انتهای خبر/

برچسب‌ها