معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی صادرات یک ماهه محصولات چاپی از استان را بی نظیر دانست و گفت: این استان طی مرداد ماه امسال هزار و ۴۶۲ میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال کتاب و فرآورده‌های چاپ و بسته‌بندی صادر کرد.

خراسان رضوی در صادرات محصولات چاپی رکورد زد

به گزارش قدس آنلاین، افشین تحفه‌گر افزود: خراسان رضوی بسترساز توسعه تولید و صادرات در کشور است و همسایگی این استان با کشورهای پاکستان، افغانستان و ترکمنستان فرصت مناسبی برای صادرات کالا و تولیدات داخلی است.

وی ادامه داد: از آنجا که باید کالا و محصولات ایرانی بتوانند در بازارهای هدف صادراتی قدرت رقابت با کالاهای مشابه داشته باشند می‌بایست به نوع بسته بندی آنها برای ارائه کالا توجه شود.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: محصولات فرهنگی از جمله کالاهای قابل توجه برای مخاطبان غیر ایرانی است که امروزه از هر زمان دیگری بیشتر مورد توجه قرار گرفته است از این رو صادرات کتاب و محصولات فرهنگی باعث رشد و شکوفایی شعار مبنایی "صدور انقلاب از طریق کالاهای فرهنگی" می‌شود و تسهیل در امر صادرات کتاب، انقلاب فرهنگی را به دنبال دارد.

تحفه گر افزود: خراسان رضوی به بارانداز صادرات کالاها و محصولات چاپی و کتاب تبدیل شده است به طوری که در راستای رونق و جهش تولید در مرداد ماه گذشته هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال فرآورده‌های چاپ و بسته‌بندی از این استان صادر شد.

وی ادامه داد: همچنین مرداد ماه امسال ۶۱۴ عنوان کتاب با تیراژ بیش از ۶۱ هزار جلد از گمرک خراسان رضوی خارج شد که ارزش صادراتی‌ آن  ۲ میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال بود.

او اضافه کرد: در حوزه نشر کتاب برای ۳۱۹ عنوان کتاب طی مرداد ماه امسال در خراسان رضوی مجوز صادر و تعداد ۱۸۷ عنوان کتاب با شمارگان ۴۶۰ هزار و ۸۵۰ جلد چاپ و  منتشر شد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها