رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: هزار و ۲۱۸ نفر از مهندسان استان در آزمون سراسری ورود به حرفه مهندسان در رشته معماری (طراحی) شرکت کردند.

۱۲۰۰ نفر در آزمون ورود به حرفه مهندسان خراسان رضوی شرکت کردند

به گزارش قدس آنلاین، محمود خیاطی افزود: افراد شرکت کننده در این آزمون در حوزه‌های شهرستانهای مشهد، سبزوار، تربت‌حیدریه و نیشابور حضور یافتند.

وی ادامه داد: که آنان در مشهد شامل ۶۴۴ زن و  ۳۹۳ مرد و در مجموع هزار و ۳۷ نفر، در سبزوار ۲۶ زن و۴۳ مرد و در مجموع ۶۹ نفر، در تربت حیدریه ۱۸ زن و۲۳ مرد و در مجموع ۴۱ نفر و در نیشابور ۳۵ زن و ۳۶ مرد و در مجموع تعداد ۷۱ نفر بودند.

رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: در راستای اجرای آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، آزمون ورود به حرفه مهندسان در رشته معماری برای ارزشیابی صلاحیت طراحی متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی پایه سه با رعایت فاصله مناسب بین داوطلبان برگزار شد و استفاده از ماسک سه لایه معمولی بدون فیلتر برای شرکت در آزمون الزامی بود.

خیاطی افزود: سابقه کار حرفه‌ای مورد نیاز برای این آزمون مطابق با ماده پنج آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی ساختمان خواهد بود و نحوه محاسبه سنوات لازم از تاریخ اخذ مدرک تحصیلی در هر مقطع تا ۶ شهریور ماه امسال است و چنانچه متقاضی در صورت نداشتن شرایط لازم با ورود اطلاعات نادرست نسبت به ثبت نام اقدام و نمره قبولی کسب کند نه تنها قبولی نامبرده ملغی می شود بلکه با وی مطابق با ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد.

وی در خصوص ثبت نام مهندسان در آزمون یاد شده ادامه داد: ثبت نام این آزمون به صورت الکترونیکی و از طریق وب سایت دفتر امور مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی به آدرس www.irbr.ir انجام گرفت.

او اضافه کرد: قبولی در این آزمون یکی از شرایط اخذ پروانه اشتغال است و متقاضی در صورت قبولی در آزمون و احراز سایر شرایط مشخص شده در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان موفق به اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی در رشته معماری (صلاحیت طراحی) است و نتایج آن تا یک ماه آینده اعلام می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها