علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه در این نشست بر لزوم احترام به حاکمیت ملی، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی سوریه تاکید و بر عزم کشورمان برای مقابله با تروریسم در منطقه و به ویژه در سوریه تصریح کرد.

برگزاری نشست ۳ کشور ضامن روند آستانه ‌و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه

 قدس آنلاین: سه کشور ضامن روند آستانه ‌و نماینده ویژه دبیرکل در امور سوریه ‌«گیر پدرسن‌» روز چهارشنبه 5 شهریور طی نشستی در محل سازمان ملل متحد در ژنو دیدار و پیرامون‌ تحولات سوریه به‌ ویژه سومین نشست کمیته قانون اساسی، ادلب و کارگروه تبادل ربوده شدگان و مفقودین بحث ‌و تبادل نظر کردند.

در این‌ نشست، ابتدا پدرسن گزارشی از نحوه برگزاری اولین دور از سومین نشست کمیته فوق ارائه کرد. نماینده ویژه همچنین ابراز امیدواری کرد که آتش بس ادلب ادامه یابد و بر لزوم تداوم کار کارگروه تبادل تاکید کرد. 

به گزارش وب سایت وزارت امور خارجه، در ادامه سه کشور ضامن روند آستانه به تشریح دیدگاه‌های خود پرداختند. 

علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه در این نشست مواضع کشورمان را در مورد سوریه تشریح کرد. وی بر لزوم احترام به حاکمیت ملی، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی سوریه تاکید و بر عزم کشورمان برای مقابله با تروریسم در منطقه و به ویژه در سوریه تصریح کرد.

وی همچنین بر حل بحران سوریه از طریق گفتگوهای سوری - سوری‌ و تداوم‌ فعالیت های کمیته قانون اساسی تاکید ‌و آمادگی کشورمان را برای حمایت از تداوم کار این کمیته اعلام کرد. 

خاجی همچنین خواستار رفع تحریم های  ظالمانه یکجانبه بر مردم سوریه و ارائه کمک های بشردوستانه به مردم این کشور بویژه در مقابله با کرونا شد.

وی لزوم اجرای توافقات موجود در ادلب را خاطر نشان و اظهار امیدواری کرد که با اجرای توافقات، آرامش پایدار در ادلب برقرار شود.

خاجی در خاتمه بر ضرورت ازسرگیری کارگروه‌ تبادل به عنوان یک‌ مساله انسانی و اعتمادساز تاکید کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها