۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸
کد خبر: 717980

درآمد ۷۰ درصد موقوفه‌های منفعتی در شهرستان سبزوار با نیت هزینه عایدات آنها برای عزاداریهای محرم و دهه آخر صفر ثبت شده است.

۷۰ درصد وقفهای سبزوار ویژه محرم است

به گز ارش قدس آنلاین،  رییس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار گفت: نیات واقفان این موقوفه‌ها در سه گروه روضه‌خوانی، تعزیه‌داری و اطعام اجرا می شود.
حجت الاسلام جعفر مهدوی خواه افزود: به نیکوکارانی که تمایل دارند وقف خود را به نیات عزاداری محرم و امام حسین (ع) ثبت کنند توصیه می شود موقوفات خود را با نیت عام ترویج مکتب و شعائر حسینی ثبت سامانه کنند.  
وی اضافه کرد: حسن وقف با نیت عام این است که برای نمونه در شرایط ویروس کرونا چنانچه وقفی به نیت عام ترویج مکتب و شعائر حسینی ثبت شده باشد می توان از محل عواید و درآمدهای آن بسته های بهداشتی برای نیازمندان تهیه کرده و  یا به درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ کمک کرد اما اگر نیت خاص باشد چنین اقداماتی مجاز نیست.

او با اشاره به ضرورت وقف بر مبنای نیازهای روز جامعه ادامه داد: کارشناسان وقف در اداره اوقاف و امور خیریه و بقاع متبرکه حضور دارند و واقفان قبل از اقدام به وقف می توانند با مراجعه به آنها و شناخت نیازهای جامعه نسبت به ثبت وقف خود اقدام کنند.
شهرستان‌های سبزوار و خوشاب ۲۷ بقعه متبرکه، دو هزار موقوفه و ۱۱ هزار رقبه دارند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها