همزمان با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی هیاتها و دسته‌های عزاداری در مشهد اجازه حرکت در خیابانها را ندارند و فقط با رعایت پروتکلهای بهداشتی در یک مکان ثابت می‌توانند عزاداری کنند.

دسته‌های عزاداری در مشهد اجازه حرکت ندارند

به گزارش قدس آنلاین،  مدیر گروه بهداشت محیط حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: در این ایام به خاطر پیشگیری از شیوع کرونا فقط چند هیات عزاداری مشخص با خودرو و با رعایت پروتکلهای بهداشتی می‌توانند در خیابانهای اطرف حرم مطهر رضوی تردد کنند.     
علی اصغر حسنی افزود: همچنین هیچ هیات عزاداری به صورت گروهی اجازه ورود به حرم مطهر رضوی را در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: بر اساس پروتکل‌های بهداشتی برپایی مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) در مکان‌های مسقف ممنوع است و فقط در مکان‌های رو باز و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی میسر است.
مدیر گروه بهداشت محیط حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین برپایی هر نوع ایستگاه‌ صلواتی توزیع نذورات و چای در تمامی استان‌ها و شهرستان‌های کشور ممنوع اعلام شده است.
حسنی افزود: استفاده از ماسک به صورت مستمر در زمان برگزاری مراسم، ممنوعیت استفاده از طبل، سنج و وسایل مشابه در زمان برگزاری مراسم، سینه‌زنی و زنجیرزنی در محل مراسم بدون جابه‌جایی و ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مراسم عزاداری مورد تاکید است.
او ادامه داد: طی ایام‌ محرم ۲۰۳ گروه بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری‌های حسینی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی نظارت می کنند که ۱۲۰ گروه از این تعداد در مشهد فعالیت دارند.  
۸۰ درصد جمعیت خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه جمعیت این استان در ۱۷ شهرستان زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی تربت‌جام و نیشابور هستند.

بنا بر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۳۶۹ هزار و ۹۱۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۱ هزار و ۲۴۹ تن رسیده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها