ناکامی محض امیر قلعه‌نویی در اصفهان به همراه تیم پرستاره سپاهان تمام برنامه‌ریزی‌های مدیران این باشگاه صنعتی را مختل کرد تا در آستانه فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر دست به یک خانه تکانی بزرگ بزنند. اعضای هیئت مدیره سپاهان پس از دو شکست پیاپی این تیم برابر استقلال با استعفای قلعه‌نویی موافقت کردند تا همه چیز مهیای یک تغییر بزرگ شود.

قدس آنلاین:  ناکامی محض امیر قلعه‌نویی در اصفهان به همراه تیم پرستاره سپاهان تمام برنامه‌ریزی‌های مدیران این باشگاه صنعتی را مختل کرد تا در آستانه فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر دست به یک خانه تکانی بزرگ بزنند. اعضای هیئت مدیره سپاهان پس از دو شکست پیاپی این تیم برابر استقلال با استعفای قلعه‌نویی موافقت کردند تا همه چیز مهیای یک تغییر بزرگ شود.

حالا در نخستین گام آن‌ها محمدرضا ساکت -ابوالمشاغل سابق فدراسیون فوتبال- را به عنوان جانشین نیکفر معرفی کردند تا مدیر جنجال ساز فوتبال ایران برای سومین بار به عنوان مدیرعامل این باشگاه لیگ برتری انتخاب شود.

*ابهامات ساکت

انتخاب ساکت نشان می‌دهد سپاهانی‌ها قصد دارند در قامت یک مدعی برای بازپسگیری قهرمانی وارد عرصه نقل و انتقالات شوند، اما نکته مهمی که در این بین ذهن بسیاری از اهالی فوتبال را به خود مشغول کرده است، ابهامات وارده به مدیرعامل جدید سپاهان در پرونده مفتوح مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران است.

اگر در تحقیقات به عمل آمده از سوی کمیسیون اصل 90 و سازمان بازرسی کل کشور مشخص شود که محمدرضا ساکت در این ماجرا نقش داشته وی نیز از سوی دادگاه متخلف شناخته خواهد شد و قطعاً جرایمی برای وی نیز در نظر گرفته خواهد گرفت که این اتفاق سپاهانی‌ها را از هر نظر با مشکل رو به‌رو می‌کند.

با این وجود رسانه‌های اصفهانی بدون توجه به این ماجرا با استقبال از کامبک محمدرضا ساکت به نقش جهان از این اتفاق به عنوان یک حرکت رو به جلو یاد کردند، اما منتقدان محمدرضا ساکت در پایتخت بر این باورند وی به دلیل اتفاقاتی که در دوران حضورش در فدراسیون فوتبال رقم خورده نباید به راحتی از زیر بار مسئولیت‌پذیری شانه خالی کند.

*گزینه‌های فرماندهی سپاهان

اما نکته جالب توجه اینجاست که گفته می‌شود محمدرضا ساکت پلن ویژه‌ای را به هیئت مدیره سپاهان ارائه داده است تا سپاهان فصل بعد به عنوان یک مدعی اصلی قهرمانی وارد مسابقات لیگ برتر شود، گفته می‌شود وی در نخستین گام به سراغ گزینه‌هایی چون محمود فکری و جواد نکونام رفته و از آن‌ها درخواست کرده است تا برنامه خود را برای سرمربیگری این تیم ارائه کنند، البته در این میان گفته می‌شود باشگاه سپاهان با یحیی گل محمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس هم مذاکراتی را انجام داده است، اما گل محمدی خودش این موضوع را با قاطعیت تکذیب کرد و مدعی شد یک خبرنگار در آستانه دربی پایتخت این حاشیه سازی را انجام داده است، اما در حاشیه زاینده رود زمزمه‌هایی شنیده می‌شود که اگر به هر دلیلی باشگاه پرسپولیس از فعالیت در فصل نقل و انتقالات محروم شود، یحیی گل محمدی ممکن است از این تیم جدا شود که این اتفاق کمک بزرگی به ساکت خواهد کرد تا او را به اصفهان بیاورد.

البته برخی هواداران سپاهان هم معتقدند این جار و جنجال‌ها تنها یک شوی رسانه ای است چون محمدرضا ساکت قصد دارد هواداران منتقد خودش را به این ترتیب راضی نگه دارد و نشان دهد وی برای بازگشت قدرتمندانه سپاهان به مسابقات لیگ برتر ار هر ابزاری استفاده خواهد کرد.

اما در این میان بعید نیست در لحظه آخر همه گزینه‌ها کنار بروند و گزینه مورد علاقه هواداران سپاهانی به عنوان جانشین امیر قلعه نویی انتخاب شود، بدون تردید محرم نوید کیا و پایگاه اجتماعی او می‌تواند به کمک ساکت بیاید تا سپاهان با این اتفاق از بحران خارج شود.

*ریخت و پاش مرسوم

با این حال سپاهانی‌ها با بودجه‌ای مشابه بودجه لیگ نوزدهم وارد لیگ جدید خواهند شد و با خریدهای پر شمار قصد دارند مدعی کسب عنوان قهرمانی لقب گیرند تا به دوره قهرمانی‌های پی در پی پرسپولیس در چهار فصل اخیر پایان دهند، به این شرط که ماجرای ویلموتس به کابوسی برای آن‌ها و مدیرعامل تازه واردشان تبدیل نشود، وگرنه دوباره سپاهان ناخواسته وارد یک جنجال جدید خواهد شد.

برچسب‌ها