۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
کد خبر: 718176

سرانجام دروازه‌بان اخراجی شهرخودرو در معادله‌ای پچیده به عنوان سرمربی این تیم معرفی شد. عمر فرمانده‌ای سهراب در مشهد طولانی نبود.

شگفتی‌های شهرخودرو برای آسیا

قدس آنلاین: سرانجام دروازه‌بان اخراجی شهرخودرو در معادله‌ای پچیده به عنوان سرمربی این تیم معرفی شد. عمر فرمانده‌ای سهراب در مشهد طولانی نبود. او با اخراج رحمتی عملاً کار خودش را ساخت. تصمیم بختیاری‌زاده مبنی بر کنار گذاشتن رحمتی بسیار جدی بود و حتی او پس از اینکه قائم مقام شهر خودرو، خبر اخراج رحمتی را تکذیب کرد، بختیاری‌زاده دوباره بر روی موضع قبلی‌اش تأکید کرد تا مشخص شود که مدافع اسبق استقلال و تیم‌ملی نمی‌خواهد از تصمیمش کوتاه بیاید.

*تصمیم کی روشی

قطعاً بختیاری‌زاده در تصمیم اخذ شده‌اش به پیشینه حواشی مهدی رحمتی در استقلال و تیم‌ملی هم توجه کرده بود و می‌خواست به جای پیش گرفتن رویه مربیان استقلال با رحمتی، رویه کی‌روش را در این قضیه دنبال کند، اما او نتوانست به هدفش برسد و پس از از دست رفتن سهمیه آسیایی شهر خودرو، با اتفاق عجیبی روبه‌رو شد؛ بازیکنی که بختیاری‌زاده اخراج کرده بود، جایش را در این تیم گرفت. خبری که تا چند روز پیش به عنوان گمانه زنی و شایعه در محافل خبری شنیده می‌شد، حالا رنگ و بوی واقعیت به خود گرفته تا شهرخودرو پس از یک فصل پر فراز و نشیب در آستانه یک تجربه جدید و البته سخت قرار بگیرد.

*رکورد عجیب حمیداوی در آسیا

فرهاد حمیداوی که فصل گذشته رکورد تغییرات روی نیمکت را جا به جا کرد، حالا در آستانه فصل بیستم تصمیم گرفته است سید مهدی رحمتی را به عنوان سرمربی جدید خود معرفی کند، هرچند این اتفاق برای علاقه‌مندان به فوتبال مشهد بسیار عجیب و دور از انتظار به حساب می‌آید، اما با این حال مالک باشگاه تصمیم گرفته است سرمربی جدید خود را بدون یک روز تجربه مربیگری در فوتبال انتخاب کند. احتمالاً حمیداوی روی قدرت رهبری رحمتی در زمین حساب ویژه ای باز کرده است. حمیداوی را باید تنها مدیرعاملی دانست که دو مربی بی کارنامه را اعتبار آسیایی بخشیده و به آن‌ها اجازه داده تا مربیگری شان را از جام باشگاه‌های آسیا شروع کنند.

*از یحیی تا رحمتی

انتخاب رحمتی به عنوان سرمربی تیم شهرخودرو شاید اتفاق جالبی باشد اما فرهاد حمیداوی نشان داده متخصص تصمیمات خلق الساعه است. نمونه بارز این اتفاق را می‌توان در جریان انتخاب سهراب بختیاری‌زاده مشاهده کرد، یا برکناری مجتبی سرآسیایی که پس از جدایی یحیی گل محمدی نتایج خوبی را بدست آورد اما ناگهان به شکل عجیبی کنار رفت.

حالا در ارتباط با رحمتی نیز همین نگرانی وجود دارد که وی پس از کسب نتایج ضعیف بعید نیست به سرنوشت سرآسیایی و بختیاری‌زاده گرفتار شود.

*کدام مدرک؟

اما یک پرسش بزرگ در جریان انتخاب رحمتی این است که آیا او مدرک مربیگری مورد نیاز برای نشستن روی نیمکت تیم را دارد یا اینکه قرار است همانند دوره مربیگری مجتبی سرآسیایی نام کوزین به عنوان سرمربی به سازمان لیگ اعلام شود تا مشکل عدم وجود مدرک مربیگری دروازه بان سابق تیم برطرف شود.

*خداحافظی از میدان

از طرفی پرسش دیگر این است که آیا رحمتی با پذیرش این مسئولیت رسماً از دنیای بازیگری خداحافظی کرده است یا قصد دارد همانند علی دایی در دوره مربیگری‌اش در سایپا به عنوان دروازه بان – سرمربی فعالیتش را ادامه دهد؟ مهدی رحمتی پیش از این وعده داده بود تا ۴۱ سالگی می‌خواهد در میدان حاضر شود و رکورد بهزاد غلامپور را بشکند و سپس فوتبال‌اش را کنار بگذارد، با این تصمیم مهم شاید آینده فوتبالی خود را دستخوش تغییر کند. نکته جالب توجه اینجاست مهدی رحمتی هنوز برای خداحافظی از فوتبال تصمیم نهایی را اتخاذ نکرده و قرار است به زودی در این زمینه تصمیم خود را به باشگاه شهرخودرو اعلام کند.

 *تکلیف لیگ قهرمانان

دیگر دغدغه پیش روی هواداران مشهدی اینجاست که سرنوشت بازی‌های باقیمانده شهرخودرو در لیگ قهرمانان آسیا چه خواهد شد؟ بدون تردید شهر خودرو امکان معرفی دروازه‌بان جدید برای ادامه مسابقات مرحله گروهی را ندارد از این رو باید سرمربی جدید در دو پوزیشن فعالیت داشته باشد که این اتفاق می‌تواند چالش موجود برای سید مهدی رحمتی را دو چندان کند. نخستین تجربه گلر-سرمربی مهدی رحمتی ۲۴ شهریور ماه در قطر شکل خواهد گرفت که او باید تیمش را برای رویارویی با شباب الاهلی به میدان بفرستد

*دستیاران آبی

برابر اعلام باشگاه شهر خودرو قرار است کوزین مربی ایتالیایی، محمد نوازی، علی سامره، علی اصغر قربانعلی‌پور و اشکان نامداری به عنوان دستیاران رحمتی در شهرخودرو فعالیت کنند. تمرینات تیم فوتبال شهرخودرو و مراسم معارفه رحمتی امروز در مشهد برگزار خواهد شد.

مذاکره با مسلمان

شهرخودرو لیست نقل و انتقالاتی تهیه کرده که پیش از شروع مجدد مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بتواند نیمکت تیمش را تقویت کند. محسن مسلمان، هافبک فصل گذشته تیم سپاهان اصفهان که فصل دور از انتظاری را پشت سر گذاشت و اغلب نیمکت‌نشین بود در لیست خرید شهرخودرو جای گرفته و مذاکرات با این بازیکن برای عقد قرارداد رسمی صورت گرفته است.

علاوه بر این گفته می‌شود احمد الجبوری مهاجم جوان و سرعتی تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان با باشگاه شهر خودرو مشهد وارد مذاکره شده است و احتمال دارد فصل آینده در مشهد به کار خود ادامه دهد.

برچسب‌ها