پلیس هند با حمله به عزاداران حضرت سیدالشهدا(ع) در منطقه کشمیر دست‌کم ۴۰ نفر را مجروح و حدود ۲۰۰ نفر را بازداشت کرد. به گزارش فارس، نیروهای دولتی با حمله به محل برگزاری مراسم سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع)، تلاش کردند با استفاده از گاز اشک‌آور و تفنگ ساچمه‌ای این جمعیت چند صد نفری را متفرق کنند.

حمله به عزاداران حسینی در کشمیر و نیجریه

قدس آنلاین:  پلیس هند با حمله به عزاداران حضرت سیدالشهدا(ع) در منطقه کشمیر دست‌کم ۴۰ نفر را مجروح و حدود ۲۰۰ نفر را بازداشت کرد. به گزارش فارس، نیروهای دولتی با حمله به محل برگزاری مراسم سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع)، تلاش کردند با استفاده از گاز اشک‌آور و تفنگ ساچمه‌ای این جمعیت چند صد نفری را متفرق کنند. به گفته شاهدان عینی، خشونت پلیس علیه این عزاداران، دست‌کم ۴۰ زخمی برجا گذاشته است. از سوی دیگر خبرگزاری «آسوشیتد پرس» اعلام کرد دست‌کم ۳۰ نفر از این مجروحان به بیمارستان منتقل شده‌اند. روز جمعه نیز اعتراض شیعیان کشمیر به‌ویژه بخش «سریناگار» علیه اعمال محدودیت برای برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم، با سرکوب مأموران امنیتی همراه شد. پلیس سریناگار اعلام کرد دستکم ۲۰۰ نفر را در این زمینه بازداشت کرده است و در صورتی که این افراد تعهد دهند در مراسم عزاداری ماه محرم شرکت نمی‌کنند آزاد خواهند شد. یک مقام ارشد پلیس سریناگار به رسانه محلی «پرینت» گفت: مأموران در آستانه برگزاری عزاداری عاشورا در روز یکشنبه به حالت آماده‌باش کامل درآمدند.

پلیس کشمیر مدعی است مقابله با تجمعات عزاداری حسینی به خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا صورت می‌گیرد، درحالی که برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در بخش هندی کشمیر از سال ۱۹۸۹ ممنوع اعلام شده است. پیش از این، نیروهای امنیتی هند با گذاشتن موانع مقابل درهای مساجد و مسدود کردن مسیرهای منتهی به آن‌ها، مانع برگزاری فرایض عید قربان از سوی مسلمانان کشمیر شده بودند. دولت هند به رهبری «نارندرا مودی» آگوست ۲۰۱۹ (شهریور ۱۳۹۸)، ماده ۵۷۰ قانون اساسی مجلس هند را لغو کرد و از آن تاریخ به بعد با اعمال محدودیت‌هایی در کشمیر، بارها تلفن همراه و خدمات اینترنتی مسلمانان این منطقه را قطع کرده است. دولت هند در راستای ضدیت با مسلمانان سال گذشته قانون جدید شهروندی را تصویب کرده است که به موجب آن، مهاجران مسلمان را از کسب تابعیت این کشور محروم می‌کند. تمام این اقدام‌های ضد اسلامی دولت هند در حالی صورت می‌گیرد که نخست وزیر هند، روز گذشته در توییتر خود نوشت: ‌ «ما ایثار امام حسین(ع) را به یاد می‌آوریم. برای او، هیچ ارزشی مهم‌تر از حقیقت و عدالت نبود. تأکید او بر برابری و انصاف قابل توجه است و بسیاری از افراد را نیرومند می‌سازد»؛ نوشته‌ای که به عقیده برخی از کارشناسان، ناشی از جمعیت و جایگاه غیر قابل انکار مسلمانان هند است.

برچسب‌ها