عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه طرح نهایی اعطای سهام عدالت برای بررسی در جلسه علنی مجلس به هیات رییسه تقدیم شده است، گفت: در جلسه ای که در این رابطه با حضور مسئولان اقتصادی کشور داشتیم به نظر می‌رسد اعطای سهام عدالت به جاماندگان قابلیت مدیریت دارد و مشکلی در این رابطه وجود نخواهد داشت.

مشکلی در رابطه با اعطای سهام عدالت به جاماندگان وجود ندارد/طرح تأمین مسکن در نوبت صحن قرار دارد

قدس آنلاین؛ اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران  مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با قدس آنلاین در رابطه با آخرین تحولات پیرامون طرح نهایی اعطای سهام عدالت با اشاره به بررسی طرح جاماندگان از سهام عدالت در کمیسیون اقتصادی  گفت: این طرح که در راستای ورود مجلس یازدهم به سرفصل‌های مهم اقتصاد کشور مورد بررسی قرار گرفته است پس از جلسات متعدد بررسی نهایی در کمیسیون اقتصادی و برای بررسی در جلسه علنی مجلس به هیات رییسه تقدیم شده است.

شاکری ادامه داد: با اینکه قرار بود ۶ دهک کم درآمد جامعه جزو مشمولان سهام عدالت می‌شوند در حال حاضر چنین نشده است.

وی افزود: بر اساس طرحی که در کمیسیون اقتصادی مجلس در این رابطه تهیه شده است قرار است آن بخش از مشمولانی که جزو جاماندگان سهام عدالت هستند بتوانند از سهام عدالت برخوردار شوند.

به گفته این عضو کمیسیون عمران مجلس در جلسه ای که در این رابطه با حضور مسئولان اقتصادی کشور داشتیم به نظر می‌رسد قابلیت مدیریت دارد و مشکلی در این رابطه وجود نخواهد داشت.

وی در رابطه با طرح تامین مسکن نیز گفت طرح تأمین مسکن در کمیسیون عمران مورد تصویب قرار گرفته و به هیئت رئیسه خانه ملت تحویل داده شده است و در نوبت صحن قرار دارد.

شاکری با بیان این‌که تأمین مسکن مناسب برای مردم تنها راه برون‌رفت از مشکلات بازار مسکن است، گفت: هم‌وغم باید بر جبران کمبود عرضه مسکن باشد.

پیش از این محمد رضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس  در رابطه با تعداد جاماندگان سهام عدالت گفته بود: یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی سهام عدالت دریافت نکرده اند. همچنین حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر نیز در سال‌های ۸۴ - ۸۵ دعوتنامه سهام عدالت دریافت کرده‌اند اما سهامی به نام آن‌ها واگذار نشده است که در این طرح جزو جاماندگان از سهام عدالت هستند؛ اولین اقدام ما تعیین تکلیف این مهم بوده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها