معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: از زمان راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص مولکولی ویروس شناسی این دانشگاه در اردیبهشت امسال تاکنون چهار هزار آزمایش کرونا برای بیماران مشکوک انجام شده است.

چهار هزار آزمایش تشخیصی کرونا در سبزوار انجام شد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد نعمت شاهی افزود: هم اینک روزانه بیش از ۳۰ آزمایش تشخیصی کرونا درآزمایشگاه ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار انجام می‌شود که برای آزمایش روزانه ۱۰۰ نمونه آزمایش هدف‌گذاری شده است.  

وی اضافه کرد: تمامی نمونه‌های ارسالی از مراکز مختلف بهداشتی و درمانی شهرستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار شامل سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در این آزمایشگاه ویروس شناسی آزمایش می شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با بیان این که تاکنون فوتی ناشی از ویروس کرونا در بین کادر بهداشت و درمان سبزوار وجود نداشته است گفت: پرسنل آزمایشگاه های تابعه دانشگاه در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا مشغول به ارائه خدمت هستند که تاکنون هشت نفر از آنها به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
نعمت شاهی افزود: مرکز آموزشی - درمانی واسعی در شهر سبزوار به طور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به ابتلا به بیماری کرونا در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: شهروندان می‌توانند از طریق تماس با شماره تلفن ۴۴۰۱۱۳۳۳ هرگونه پرسش و ابهام خود درباره بیماری همه‌گیر کرونا و نکات بهداشتی مرتبط با آن را مطرح کنند و از کارشناسانی که به طور ویژه در خصوص بیماری کرونا آموزش‌ دیده‌اند پاسخ بگیرند.
۳۷ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت حدود نیم میلیون نفری ساکن شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.
سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

بنا بر آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۳۷۶ هزار و ۸۹۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و شمار جانباختگان این بیماری به ۲۱ هزار و ۶۷۲ تن رسیده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها