مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بنابر بخشنامه وزارت آموزش و پرورش و اعلام نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا، سال تحصیلی ۱۳۹۹ - ۱۴۰۰ در این استان با حضور فیزیکی دانش‌آموزان در محل کلاسهای درس آغاز می‌شود.

سال تحصیلی جدید در خراسان رضوی برای دانش‌آموزان حضوری است

به گزارش قدس آنلاین، قاسمعلی خدابنده افزود: بر اساس این بخشنامه وزارتی، سال تحصیلی جدید برای دانش‌آموزان همه مقاطع تحصیلی در سطح مدارس دولتی و غیردولتی از روز ۱۵ شهریور ماه جاری با حضور دانش‌آموزان در کلاس درس آغاز خواهد شد.  

وی ادامه داد: در قالب ۱۲ بند این "بخشنامه لازم‌الاجرا" اصول و پروتکلهای بهداشتی برای دانش‌آموزان تشریح شده و طی آن موارد به صورت مشخص اعلام شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بر این اساس مدت زمان هر کلاس درس ۳۵ دقیقه و زنگ تفریح دانش‌آموزان ۱۰ دقیقه است. همچنین از هرگونه تجمع و حضور دسته‌جمعی دانش‌آموزان در مدرسه جلوگیری می‌شود.

وی افزود: همچنین دانش‌آموزانی که یکی از اعصای خانواده آنها مبتلا به بیماری کویید ۱۹ شود مورد آزمایش طبی قرار گرفته و به مدت یک هفته پس از منفی بودن تست کرونا، نباید در مدرسه حاضر شوند.

خدابنده دایر بودن مدارس و ارائه آموزشهای تحصیلی را اصولی مهم توصیف و بیان کرد: "تهویه مطلوب هوای کلاس با بازگذاشتن پنجره‌ها، آموزش رعایت فاصله فیزیکی، رفتارهای صحیح و لازم بهداشتی به دانش‌آموزان هنگام حضور در کلاس و مسیر رفت و آمد به مدرسه" از دیگر موارد مورد تاکید بخشنامه وزارت آموزش و پرورش هستند.

وی ادامه داد: همچنین هرگونه تغییر در نحوه برگزاری کلاسها برای دانش‌آموزان در سال تحصیلی پیش رو مبتنی بر تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا و اعلام قبلی خواد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: به این ترتیب سال تحصیلی جدید روز شنبه آتی ۱۵ شهریور با حضور دانش‌آموزان در کلاس درس آغاز می‌شود.

استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز مشغول به تحصیل در ۱۱ هزار و ۴۵۳ مدرسه شامل ۵۵ هزار و ۲۳۰ باب کلاس درس دارد.  

۱۰ درصد از دانش‌آموزان خراسان رضوی شامل ۱۰۸ هزار و  ۳۰۹ نفر در قالب پنج هزار و ۴۸۰ باب کلاس، در هزار و ۶۱۳ مدرسه غیردولتی تحصیل می‌کنند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها