روزنامه نیویورک تایمز روز پنج شنبه در گزارشی از موافقت نخست وزیر رژیم صهیونیستی با فروش تسلیحات پیشرفته آمریکایی به امارات متحده عربی خبر داد.

موافقت نتانیاهو با فروش تسلیحات پیشرفته آمریکایی به امارات

قدس آنلاین؛ روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» روز پنج شنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در محافل خصوصی موافقت خود را با فروش تسلیحات پیشرفته آمریکایی به امارات متحده اعلام کرده است.

روزنامه «نیویورک‌تایمز» با اعلام این خبر به نقل از مقام‌های آگاه به مذاکرات مربوطه یادآوری کرد که بنیامین نتانیاهو در اظهارات علنی خود با فروش این سلاح‌ها مخالفت کرده است.

اما منابع آگاه گفته‌اند که نتانیاهو با توجه به تلاش‌های گسترده‌تر خود در زمینه عادی‌سازی روابط با امارات، تصمیم گرفته است تا با انجام این معامله تسلیحاتی میان آمریکا و امارات مخالفت نکند.

از سوی دیگر، مقام‌های مورد استناد نیویورک‌تایمز گفته‌اند که اظهارات علنی نتانیاهو صحت ندارند و اینکه وی در دیدار هفته گذشته خود با «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا از ابراز علنی هر گونه گلایه درباره قصد واشنگتن برای فروش سلاح به امارات خودداری کرد.

گفتنی است که کاخ سفید در هفته گذشته به تلاش‌ها برای فروش سلاح‌های پیشرفته‌ای اعم از جنگنده‌های اف ‌-۳۵ و پهپادهای «ریپر» سرعت بخشیده است.

برچسب‌ها