گالری های تهران این هفته میزبان بیش از ۱۵ نمایشگاه هنرهای تجسمی خواهند بود.

از «ویروس مجموعه‌داری» پرویز تناولی تا سفر به «هفت اقلیم عشق»

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، عصر امروز نمایشگاه های متنوعی از هنرهای تجسمی، آثار حجمی، خط و خوشنویسی، نقاشی و ... در گالری های تهران افتتاح می شود و میزبان علاقمندان خواهند بود.

در ادامه به این نمایشگاه ها اشاره شده است؛

گالری اعتماد ۱: نمایشگاه انفرادی «تو»، مجموعه آثاری از اوژن سیروسی نیز تا ۲۵ شهریور ماه در این گالری برپاست. در بیاینه این نمایشگاه آمده؛ «در برابر تو و خودم، احساس وظیفه می‌کنم. این مجموعه را به تو هدیه می‌کنم. خانواده، دوستان و تو، مضمون‌های رایج و متداولی هستند که در آثار و مجموعه‌های من شکل می‌گیرند. این ظروف، بدون هیچ شباهت ظاهری، بدن انسان و یا بنایی آشنا را خاطرنشان می‌سازند. من، با کارهایم، از سویی احساسات و اندیشه‌هایم را آشکار می‌سازم و از سویی، آن‌ها را به انتخاب تو وامی‌گذارم».

علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند به گالری اعتماد ۲ واقع در خیابان هفت‌تیر، مفتح جنوبی، بن‌بست شیرودی، پلاک ۲۵ مراجعه کنند.

گالری اعتماد ۲: نمایشگاه نقاشی شیوا کاکاوندی با عنوان «نظم غایی» نیز  تا ۲۵ شهریور در گالری اعتماد برپاست. در بیانیه این نمایشگاه آمده؛ «بی نظمی با نظم رابطه ای متناقض دارد؛ گویی در ذات خود چیزی از نظم را پنهان کرده است که غیر قابل پیش بینی بودنش را مشخص می سازد. اما در پهنه ی معناساز ذهن انسان، این دوگانه، ضدیتی آشکار به خود گرفته است. تقابلی که امر طبیعی را به عنوان نماد بی نظمی برجسته ساخته و آن را در مقابل مفاهیمی همچون امر مصنوعی فرهنگ و خود انسان قرار می دهد.

این پروژه توجه خود را در نقطه ی برخورد امر طبیعی و عمل انسانی قرار داده است و تلاش دارد تا رویارویی نظام طبیعت و نظم مصنوع انسانی را به تصویر بکشد»

گالری اعتماد به نشانی خیابان هفت‌تیر، مفتح جنوبی، بن‌بست شیرودی، پلاک ۲۵ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری دستان +٢: نمایشگاه گروهی طراحی، نقاشی، حجم و عکس با عنوان «ویروس مجموعه‌داری» که توسط پرویز تناولی گردآوری شده تا  ۴ مهر در گالری دستان ۲ در معرض دید علاقمندان است.

پرویز تناولی در بیانه این نمایشگاه آورده، «صـفت مجـموعه داری که از هـمان کودکی بـه جـانـم افـتاده بـود، بـا گذشـت زمـان و در نـوجـوانی بـه ویروسی دائمی تـبدیل شـد. نـوع ویروسی که بـه جـان مـن افـتاده بـود بـا ویروسی که بـه جـان دولـتمردان می افـتد، فـرق داشـت. بـرخی از مجـموعـه داران اصـرار بـه داشـتن هـمه چیز دارنـد و بـرخی تـنها آثـار شـناخـته شـده را طـالـب انـد و عـده ای هـم بـه دنـبال عـدد و رقـم انـد. امـا ویروس مـن از نـوع جـمع آوری نـاشـناخـته هـا و کم یافـت هـا بـود. اگر چـه قـسمت اعـظم هـمّ مـن صـرف صـنایع گذشـته ایران می شـد، امـا از هـنر مـعاصـر نیز غـافـل نـبوده ام و چنین بـود که در بـخشهـنر مـعاصـر هیچ گاه تـوفیق دسـتیابی بـه هـرآنـچه که میخـواسـتم، نیافـتم و از مـحتوای کتاب موجود فراتر نرفتم».

آثاری از حسین زنده رودی، سهراب سپهری، کارل شلامینگر، عباس کیارستمی، اردشیر محصص و  بهمن محصص در این نمایشگاه پیش روی علاقمندان خواهد بود.

علاقمندان می توانند برای بازدید از این نمایشگاه به گالری دستان +٢ واقع در خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۸، طبقه‌ی دوم مراجعه کنند.

گالری انتظامی: نمایشگاه نقاشی مینا عالی‌پور با عنوان «رویای آبی» از امروز تا ۱۹ شهریورماه در نگارخانه انتظامی به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از مطهری، روبروی فروشگاه اتکا و شهرکتاب پلاک ۶۰۸ طبقه دوم، واحد ۵ برپاست.

گالری  راه ابریشم:  نمایشگاه عکس‌های سارا ساسانی با عنوان «روز-مرگی» تا ۳۰ شهریور در این گالری راه ابریشم به نشانی بلوار کشاورز، بین خیابان وصال و قدس، پلاک ۲۱۰ برپاست.

در بیانیه این نمایشگاه آمده، «ساختار تکنولوژی، هجوم اطلاعات و زندگی قراردادی ما را مجاب کرده است که زیستن چیزی جز باور کردن این قراردادها نیست. همین قراردادهایی که به نفع هر نوع قدرتی در این چرخه پیش می‌رود و زیستن را به امری دشوار بدل می‌کند. چرا که دیگر زیستن برای هر کسی خاصیت منحصر به فرد بودنش را از دست می‌دهد و بدل می‌شود به راه رفتن روی خط باریکی میان حقیقت و مجاز، امید و ناامیدی، مرگ و زندگی ...

در زندگی دستکاری شده امروز که تصاویر می‌توانند به راحتی از یک واقعیت ابعاد غیرقابل جبرانی بسازند، سارا ساسانی سعی کرده با دستکاری واقعیت، حقیقت موجود در زیر پوست جامعه را به تصویر بکشد؛ تاریک با رنگ های روشن، مرگ در عین زندگی».

گالری آیریک: نمایشگاه گروهی «قاب دیگر» که توسط رغوان افشاریان گردآوری شده تا هفته آینده  در گالری آیریک به نشانی اتوبان ستاری، بلوار فردوس شرق، نبش وفا آذر، مجتمع آیریک سنتر جنوبی، طبقه ۳، واحد ۱۰۲ میزبان علاقمندان است.

گالری  ایوان:  نمایشگاه گروهی «تا انتها» با گردآوری رامبد فیروزیان تا ۴ مهر در گالری ایوان به نشانی الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره ۱ برپاست.

گالری  پروژه‌های آران: نمایشگاه آثار پریسا تقی‌پور ۱۴ تا ۲۴ شهریور در گالری پروژه‌های آران برپاست. در بیانیه این نمایشگاه آمده، «هنر را بازنمایی جهان در قاب نگاه هنرمند خوانده‌اند. جهان، در تلقّی غالب، پیش از ما و در گستره‌ای ناپیدا شاهد رویارویی نیروهای ازلی خیر و شر بوده است. ایزدان، دیوها، اهریمن و فرشتگان در اسطوره‌ها حاضر می‌شوند تا این نبرد بی‌پایان را در حافظه‌ی جمعی ما آدمیان ترسیم کنند. این مجموعه‌ تلاشی است در جهت به چالش‌کشیدن این تصویر تثبیت‌شده ...»

گالری پروژه های آران به نشانی خیابان نوفل‌لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک ۵، ورودی حیاط میزبان علاقمندان به این نمایشگاه است.

گالری  شریف:  نمایشگاه گروهی «سفر یک/ از خود برون شدن» ۱۴ شهریور تا ۲ مهر در گالری شریف به نشانی میدان قدس، خیابان شریعتی، کوچه ماهروزاده، پلاک ۱۱ برپاست.

گالری احسان:  نمایشگاه گروهی «زمان بی زمان» ۱۴ تا ۱۹ شهریور در نگارخانه احسان به نشانی اقدسیه، آجودانیه، خیابان چهاردهم شرقی، شماره ۲۲ برپاست.

گالری  شنگرف: نمایشگاه گروهی «تبعیض» با نمایشگاه‌گردانی شایان شعبان ۲۵ شهریور در گالری شنگرف به نشانی خیابان شریعتی، خیابان جلفا بعد از فرهنگسرای ارسباران، کوچه ستاری پلاک ۲، واحد ۲ برگزار می‌شود.

گالری  کاما: نمایشگاه مروری بر آثار نادر افشاری ۱۴ تا ۲۵ شهریور در گالری کاما برپاست. این گالری به نشانی خیابان پاسداران، خیابان گلستان دهم، پلاک ۲۴ طبقه دوم قرار دارد.

گالری ایده: نمایشگاه گروهی نقاشی‌خط «هفت اقلیم عشق» تا ۲۶ شهریور در این گالری به نشانی میدان هفت تیر، خیابان قائم مقام، میدان شعاع، خیابان هجدهم، پلاک۲۶ میزبان علاقمندان است.

گالری  شیدایی: نمایشگاه گروهی «اول سلام بعد دوام»، مجموعه ای از آثار علی ذاکری، رامین حفیظی، مهدی مشایخی، مرجان نعمتی، کاویان هازلی، پرهام پیوندی، مریم قزوینه و هوفر حقیقی است. در بیانیه این نمایش آمده؛  معماری و ساخت و ساز همواره بازتاب جهت و زمان بوده است و برخورد این دو امر فضای ناکجاآبادی را در فضای شهری سبب شده است.  تضاد مابین زیست مندی و انهدام , تجربه بصری همه روزه انسانهاست که در عین فاصله زیادشان , امروزه بی هیچ فاصله ای در کنار هم قرار گرفته اند.

«زمان» اما , عنصر تامل برانگیزی است که آبادگی و خرابگی را به عنوان رخداد همیشگی در تاریخ فضاهای شهری رقم زده است و به تخریب گذشته , معنی زیست امروز را می دهد. این در حالیست که زیست امروز “گذشته ای”نام می گیرد که محکوم به تخریب است برای فردا ...

نمایشگاه گروهی «اول سلام بعد دوام»، تا ۱ مهرماه در گالری شیدایی به نشانی میدان هفتم‌تیر، خیابان بهارشیراز، میدان بهار شیراز، روبروی موزه عکسخانه شهر، پلاک ۱۴۹ ، واحد ۱ برپاست.

گالری  گلهای داوودی: نمایشگاه گروهی «سرچشمه هنر» تا ۱۹ شهریور در گالری گلهای داوودی به نشانی خیابان آیت‌الله طالقانی، بین حافظ و شهید نجات‌الهی، پلاک ۲۶۳ برپاست.

گالری نگاه: نمایشگاه گروهی مجسمه تا ۲۶ شهریور در گالری نگاه برگزار می‌شود. گالری نگاه در خیابان مطهری، خیابان جم (فجر)، خیابان غفاری، شماره ۶۴۴ واقع شده است.

در این نمایشگاه آثاری از صادق ادهم، ویشکا آسایش، هادی روشن ضمیر، قدرت الله عاقلی  و ... به نمایش درآمده است.

گالری  والی: نمایشگاه آثار نیلوفر بهشتی نسب با عنوان «سرزمین گمشده» ۱۴ تا ۲۵ شهریور در گالری والی به نشانی میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک ۷۲ برگزار می‌شود.

نیلوفر بهشتی در بیانیه این نمایشگاه آورده است، «سرزمین گمشده، انسان شدن، مجموعه ای است از سفرهای پر سر و رمز در اعماق سرزمین وجود که به کشف سرزمین گمشده ای می انجامد، که در حقیقت همان کالبدی است که در تمام طول شبانه روز در آن به تجربه ی زندگی نشسته ایم».

­

گالری ثالث: نمایشگاه انفرادی نقاشی «خودآری ها» اثر یحیی گمار تا سه شنبه ۱ مهرماه در  این گالری به نشانی کریم خان زند بین ایرانشهر و ماهشهر شماره١٤٨ برقرار است.

گالری  روشنخانه: نمایشگاه عکس «هزار و یک» تا ۲۸ شهریور در گالری روشنخانه به نشانی جمالزاده جنوبی، خیابان کلهر، بین استاد بهزاد (کاوه) و زارع، پلاک ۶۹ برپاست.

گالری ویستا: نمایشگاه انفرادی نقاشی قادر منصوری با عنوان «سرزمین آتال» تا دوشنبه ۲۴ شهریور در گالری ویستا به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک ۱۱ میزبان علاقمندان است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها