معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: در حال حاضر سرانه تولید زباله به صورت روزانه به ازای هر شهروند مشهدی ۶۵۰ گرم است و در مجموع روزانه حدود ۲۰۰۰ تن زباله از سطح شهر مشهد جمع آوری می شود .

جمع آوری  روزانه   ۲۰۰۰ تن زباله در مشهد

به گزارش  قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد،   مهدی یعقوبی با اشاره به اینکه آمارها حاکی از آن است که سرانه تولید زباله روزانه به ازای هر شهروند در کشور ۷۵۰ گرم است، گفت : خوشبختانه سرانه تولید زباله روزانه در شهر مشهد پایین تر از سرانه کشوری است و در پنج ماهه نخست امسال بالغ بر ۳۱۰ هزار تن زباله از سطح شهر مشهد جمع آوری شده است.

وی گفت : این روزها و در شرایط شیوع بیماری کرونا در کشور ، شهرداری مشهد علاوه ‌بر گندزدایی و ضدعفونی نقاط آلوده و پرتردد معابر مشهد ،  روزانه بیش از  ۲ هزار تن  پسماند شهری را نیز از سطح شهر جمع آوری می کند که بیش از ۵۵۰ نفر از پاکبانان پرتلاش خدمات شهری وظیفه جمع آوری این پسماند ها را از سطح شهر مشهد بر عهده دارند .

یعقوبی افزود: از بیش از ۲ هزار تن  زباله تولیدی روزانه در شهر مشهد، حدود ۲۳۰ تن از  آن به عنوان پسماند خشک و به صورت تفکیک از مبدا جمع آوری می گردد .

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد  با اشاره به جمع آوری همه روزه پسماند درسطح شهرگفت:   به منظور جلوگیری از ابتلای پاکبانان پرتلاش خدمات شهری به ویروس کرونا ، به صورت روزانه ماسک در اختیار آنها قرار می گیرد.    

وی اضافه کرد : با توجه به شیوع بیماری کرونا و به منظور حفظ بهداشت و نظافت شهر نیز  روزانه ۴۷۰۰ مخزن ۱۱۰۰ لیتری  جمع آوری زباله که در نقاط مختلف شهر جانمایی شده است، شستشو و گندزدایی می‌شوند.

یعقوبی افزود: با وجود این که در حال حاضر سرانه تولید زباله مشهدی ها از سرانه کشوری پایین تر است اما همچنان در تلاشیم تا با استفاده از آموزش های شهروندی به شهروندان مشهدی، میزان تولید زباله شهری را تا حد ممکن کاهش دهیم تا بتوانیم شهری سالم و پاکیزه داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها