دانشجویان جدید دانشگاه فردوسی با رعایت همه الزامات پیشگیرانه بهداشتی برای مدت کوتاهی در محیط این مرکز آموزش عالی حضور می یابند.

حضور فیزیکی دانشجویان جدید دانشگاه فردوسی در محل دانشگاه

به گزارش قدس آنلاین، رییس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: دانشجویان نو ورود در محیط واقعی و فیزیکی دانشگاه با دانشکده، گروه آموزشی و استادان خود آشنا می‌شوند و در صورتی که بر اثر شرایط شیوع ویروس کرونا، امکان حضور دانشجو در محیط کلاس فراهم نشود، به شرایط آموزش مجازی برخواهیم گشت.

دکتر محمد کافی افزود: بخشی از رسالت و ماموریت تعریف شده دانشگاه، آموزش و انتقال دانش به دانشجویان است ولی قسمتی از نقش  و ماموریت تعریف نشده دانشگاه، آموزش تعامل و زندگی دانشجویی در محیط دانشگاه است.

وی گفت: در ترم گذشته، به واسطه ویروس کرونا تا حدودی در آموزش مجازی غافلگیر شدیم و بر همین اساس از ابتدای تابستان برنامه توانمندسازی اعضای هیات علمی و دانشجویان با چاپ و انتشار بروشور و همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلف انجام شده است تا از ظرفیت های آموزش الکترونیکی به بهترین نحوه استفاده شود.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد افزود: تلاش شده است تا با مدیریت زیر ساخت‌ها، ضعف های موجود با جا به جایی و افزودن سرورها به سمت کیفیت بخشی در آموزش الکترونیک سوق یابد.

وی ادامه داد: آموزش دانشجویان خارجی نیز همانند دانشجویان ایرانی به صورت مجازی خواهد بود و افرادی که ضرورت حضورشان در دانشگاه از طرف استاد راهنما یا دانشکده تائید شود برای ادامه فعالیت آموزشی آنها ساز و کاری تصویب شده است.

دکتر کافی گفت: دانشجویان خارجی که در حال تحصیل در این دانشگاه هستند می‌توانند به صورت مجازی آموزش خود را در کشور خودشان فرا گیرند.

وی افزود: امسال تقاضای پذیرش از طرف دانشجویان خارجی به نسبت سال گذشته خیلی کمتر شده است و امیدواریم با توجه به ظرفیت دانشگاه فردوسی مشهد و ارجحیت اقتصادی تحصیل در ایران و این دانشگاه بتوانیم باز هم بیشترین تعداد دانشجوی خارجی را پذیرا باشیم.

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/

برچسب‌ها