سال تحصیلی جدید در حالی صبح امروز آغاز شد که برخی والدین موافق با حضور فرزندانشان به دلیل عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی آنها در مدارس نیستند.

کودکان پروتکلها رارعایت نمی‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، آیین بازگشایی مدارس صبح امروز با حضور علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان‌رضوی، فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیران دستگاه‌های اجرایی و جمعی از دانش‌آموزان و فرهنگیان در محل هنرستان دخترانه جمیله متقیان میلانی مشهد برگزار شد.

این در حالی است که حضور دانش آموزان در نخستین روز سال تحصیلی جدید در برخی مدارس به صورت شیفت بندی بوده است؛ دانش آموزان کلاس اولی امروز برای آشنایی بیشتر به مدارس آمدند و سایر مقاطع در روز بعد سال تحصیلی جدید خود را شروع می کنند.

البته امروز مدارس با دستگاه های تب سنج دانش آموزان را تست کرده و در صورت عدم مشکل، دانش آموزان امکان حضور در مدرسه را داشتند. همچنین در مدارس دستگاه های ضدعفونی تعبیه شده است.

کلاس اولی ها در مدارسی که جمعیت زیادی داشتند، در دو گروه و در ساعات ۸ و ۱۰ با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتاعی به همراه اولیاء خود حضور پیدا کردند.

مقاطع دیگر نیز امروز صرفا برای تهیه کتاب به مدرسه مراجعه می کردند. اما نکته مهم این است که در حضور دانش آموزان در مدارس تناقض هایی دیده می شود.

غیر از این تناقض ها مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز بر عدم تامین ماسک در مدارس به خاطر بودجه بالای آن تأکید کرده است؛ قاسمعلی خدابنده در این خصوص اظهار کرد: باتوجه به حجم بالای دانش‌آموزان و فرهنگیان با احتساب قیمت هزارتومانی ماسک باید روزانه یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان هزینه ماسک کنیم که از عهده ما خارج است.

وی با بیان اینکه مراسم صبحگاهی مدارس با فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود، اظهار کرد: دغدغه ضدعفونی مدارس را نداریم. 

امروز والدینی که در مدرسه حضور داشتند ،  نظرات متفاوتی را بیان کردند؛ برخی از والدین می گفتند که هر گونه شده با رعایت پروتکل ها فرزندانمان را به مدرسه میفرستیم.

اما در مقابل، والدین دیگری نیز بیان می کردند حاضریم فرزندانمان یک سال مدرسه نروند ولی سلامتی شان حفظ شود. آن ها معتقد بودند با این شرایط نمی توان بچه ها را به مدرسه فرستاد چون برخلاف بزرگترها، کودکان در کنار یکدیگر پروتکل ها را رعایت نمی کنند و این امر خطر ابتلا به کرونا را تشدید می کند.

همچنین والدین می گفتند تا آخرین ساعات شب قبل، از نحوه حضور دانش آموزان و ساعات آموزشی بی خبر بوده اند و از این امر گلایه داشتند.

از طرف دیگر برخی از مدارس غیرانتفاعی علی رغم تاکید بر بازگشایی حضوری، از والدین خواسته بودند تا دانش آموزان به مدرسه نیایند.

یکی از مدارس غیر انتفاعی در کانال خود نوشت که تا اعلام وضعیت امنیت حضور دانش آموزان توسط ستاد ملی کرونا، مدارس به صورت غیر حضوری برگزار خواهد شد.

این در حالی است که اواخر هفته گذشته دستورالعمل بازگشایی مدارس ابلاغ شد ولی برخی مدارس، همچنان از آمدن دانش آموزان به مدارس امتناع می کنند.

حال باید دید در سال تحصیلی جدید وضعیت مدارس به چه صورت خواهد بود و آیا همچنان اصرار بر حضوری برگزار شدن مدارس هست یا اینکه تصمیماتی دیگر گرفته می شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها