با گذشت یکصد روز از آغاز اعتراضات ضدنژادپرستانه در شهر پورتلند، روند بازداشت معترضان به عنوان روشی برای پایان دادن به این اعتراضات مردمی توسط دولت ترامپ در نظر گرفته شده است.

دستور ترامپ برای سرکوب گسترده معترضان در آمریکا

به گزارش قدس آنلاین از رویترز، پلیس پورتلند روز شنبه اعلام کرد که تنها در روز گذشته بیش از 27 تن از معترضان اعتراضات ضدنژادپرستانه و مخالفت با خشونت‌های پلیس بازداشت شده‌اند.

براساس بیانیه پلیس پورتلند، افراد بازداشت شده به دخالت در اجرای قانون نظم در شهر و بی‌توجهی به دستورات عدم تجمع در خیابان‌ها متهم هستند.

طبق ادعای پلیس، افسران به تازگی شروع به دستگیری‌های هدفمند کرده و در برخی موارد معترضان را به عقب رانده و آن‌ها را از خیابان دور نگه داشته‌اند.

به گزارش رویترز، در میان بازداشتگان روز گذشته یک خانم از ناحیه سر مجروح و خونریزی شدیدی داشته است.

اعتراضات شهر پورتلند آمریکا بعد از کشته شدن سیاهپوستی به نام «جورج فلوید» در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا، برپا شد و همچنان ادامه دارد.

این اعتراضات که بیش از سه ماه متوالی ادامه داشته، در برهه‌ای به دلیل دخالت مأموران فدرال به دستور ترامپ برای سرکوب معترضان شدت گرفت، اما انتقاد شدید از نحوه سرکوب معترضان موجب شد دولت ترامپ دستور دهد مأموران فدرال خیابان‌ها را ترک کنند.

با این وجود ترامپ تهدید کرد در صورتی که مقامات محلی نتوانند به این اعتراضات خاتمه دهند، بار دیگر مأموران فدرال را به خیابان‌های این شهر گسیل خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها