سازمان همکاری اسلامی بازنشر کاریکاتور توهین‌آمیز به حضرت محمد(ص) توسط مجله فرانسوی شارلی ابدو را محکوم کرد.

سازمان همکاری اسلامی توهین شارلی ابدو به پیامبر اکرم(ص) را محکوم کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روسیا الیوم، هیئت مستقل حقوق بشر سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما این اقدام شنیع مجله شارلی ابدو درباره توهین به بزرگترین شخصیت در اسلام که از احترام مسلمانان در جهان برخوردار است محکوم می‌کنیم و از اظهارات غیر مسئولانه کارمندان ارشد برخی کشورها در تایید آنچه "حق آزادی در توهین" محسوب می‌شود، متاسفیم. 

در این بیانیه آمده است: درحالی که انتقاد سازنده بخشی از آزادی بیان است تمسخر و توهین به شکل مستقیم تحریک به انزجار و تبعیض و خشونت و یک جنایت است. بشریت در این روزهای سخت به دلیل بحران کرونا به تلاش بیشتری برای همبستگی و تسامح و احترام به تنوع فرهنگی و دینی و تقویت مذاکره در تمام سطوح نیاز دارد نه اظهارات کینه‌توزانه‌ای که تنها به افزایش قدرت تندروها منجر می‌شود که انزجار، نژادپرستی و تبعیض را ایجاد می‌کند.

این هیئت خواهان خویشتن‌داری و استفاده از راه‌های قانونی برای مقابله با ایجاد انزجار و نفرت شد و از رسانه‌ها خواست به معیارها و قوانین مطبوعات پایبند باشند و از تحریک به خشونت علیه جوامع مسلمان خودداری کنند.

این هیئت همچنین از تمام کشورهای جهان خواست قطعنامه شورای امنیت درباره مبارزه با تعصبات مذهبی و رسیدن به اتفاق نظر درخصوص آزادی بیان را اجرایی کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها