۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
کد خبر: 718945

متخصص بیماری‌های عفونی درخصوص تفاوت‌های اصلی «آنفلوانزا» و «کرونا» توضیحاتی ارائه داد.

تفاوت‌های «آنفلوانزا» و «کرونا»

قدس آنلاین؛ مسعود مردانی، متخصص بیماری‌های عفونی درباره روش‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی و آنفولانزا در فصل پاییز باتوجه به وجود بیماری کرونا در کشور گفت: بروز عفونت‌های ویروسی در دستگاه تنفسی فوقانی از جمله سرماخوردگی، آنفولانزا و کرونا رخ می‌دهد که با شروع فصل جدید اجتناب ناپذیر است و ممکن است دچار این بیماری‌ها شویم.

وی گفت: علائم کرونا در قسمت فوقانی دستگاه تنفسی اتفاق می‌افتد و عفونت‌ها معمولاً قسمت فوقانی را درگیر می‌کنند و بنابراین کسانی که به دو نشانه آبریزش بینی و عطسه مبتلا هستند، احتمالاً به سرماخوردگی و آنفولانزا نیز مبتلا هستند.

این متخصص عفونی در خصوص فرق آنفلوانزا و کرونا، گفت: آنفلوانزا یکدفعه و به صورت ناگهانی بروز می‌کند و یکدفعه تب بالای ۳۹ و ۴۰ درجه در فرد ظاهر می‌شود همراه با بدن درد، اما کرونا شروع ناگهانی ندارد و تب آن هم حداکثر ۳۸ درجه و به ندرت ۳۹ درجه است و اغلب مبتلایان کرونا با افراد کرونایی به نوعی تماس داشته‌اند و علامت کرونا تب ۳۸ درجه، سرفه‌های خشک و تنگی نفس و کاهش حس چشایی و بویایی و عدم توانایی در راه رفتن است.

وی افزود: طبق رویه هرساله متخصصان نکاتی مانند رعایت بهداشت فردی و شست‌وشوی مکرر دستان با آب و صابون را توصیه می‌کنند اما امسال با وجود کرونا، ما به دلیل تولید نشدن واکسن کرونا باید با تزریق واکسن آنفولانزا حداقل از ابتلا به بیماری آنفولانزا جلوگیری کنیم و اگر علائم آن را داشتیم با مراجعه سریع به پزشک‌ و مصرف دارو، درمان را آغاز کنیم.

وی ادامه داد: در مورد درمان بیماری آسم، داروی بکلومتازون یا اسپری‌های استنشاقی را تجویز می‌شود ، این دارو جزو کم عارضه‌ترین داروها برای درمان است که عوارض خاصی ندارد و فقط ممکن است در زبان برخی بیماران لکه‌های سفید و ریزی را ایجاد کند که آن هم با خوردن قطره ی نیستاتین بهبود می‌یابد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها