معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: بوستان بانوان وکیل آباد که از نظر وسعت در میان بوستان های ویژه بانوان در شهر مشهد در جایگاه سوم قرار دارد، تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید و ظرفیت مناسبی را به فضاهای اختصاصی بانوان در بوستان‌های این کلانشهر اضافه خواهد کرد.

بهره برداری از سومین بوستان بانوان شهر مشهد  تا پایان سال جاری

به گزارش قدس  آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مهدی یعقوبی در بازدید مشترک با رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد، از مراحل احداث بوستان بانوان باغ وکیل آباد گفت: در طرح توسعه باغ بزرگ وکیل آباد با توجه به شرایط توپوگرافی موجود در این باغ، ۶ پهنه در نظر گرفته شده که بوستان بانوان یکی از این پهنه ها است.

وی ادامه داد: بوستان بانوان وکیل آباد، در فضایی به وسعت بیش ۵.۸ هکتار در حال اجراست  و پس از بهره برداری به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد طبیعی و طراحی همسو با طبیعت، یکی از زیباترین و مجهزترین فضاهای اختصاصی بانوان در کلانشهر مشهد خواهد بود.

یعقوبی افزود: زمین‌های ورزشی روباز، مجموعه ورزشی و تفریحی سرپوشیده، مسیر دوچرخه سواری، مسیر سلامت، مسیر پیاده روی، آمفی تئاتر و... از جمله فضاهای در نظر گرفته شده برای این بوستان است.

معاون شهردار مشهد خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت درختان کهنسال، توپوگرافی و گونه‌های موجود و عناصر طبیعی و بومی در فضا سازی و منظر آرایی بوستان بانوان وکیل‌آباد، این بوستان را به نمونه ای منحصر به فرد در طراحی پارک های شهری تبدیل کرده است.

وی با اشاره به اینکه مسیری به طول تقریبی ۶۸۰ متر برای دوچرخه سواری بانوان در این بوستان ایجاد شده است گفت: دو زمین تنیس و یک زمین چند منظوره روباز نیز به وسعت تقریبی ۲هزار مترمربع در این بوستان احداث شده است.

یعقوبی افزود: بوستان بانوان وکیل آباد پس از بوستان ریحانه و بوستان حجاب، بزرگترین فضای اختصاص داده شده به بانوان در بوستانهای مشهد است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

معاون شهردار مشهد در پایان گفت: در حال حاضر ۱۱ بوستان ویژه بانوان طراحی و احداث شده و با بهره برداری از بوستان بانوان وکیل آباد تعداد این بوستان ها به عدد ۱۲ خواهد رسید و در تلاشیم با افزایش این فضاهای اختصاصی، گامی مناسب در راستای توجه به حقوق بانوان گرامی شهر خود برداریم.

بتول گندمی عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این بازدید ، با اشاره به اینکه بوستان بانوان وکیل آباد برای خدمت رسانی به اهالی مناطق ۹ ، ۱۰ ، ۱۱ و ۱۲ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است گفت:  خوشبختانه در بحث احداث بوستان بانوان وکیل آباد بخش هایی که به معاونت خدمات شهری واگذار شده بسیار خوب انجام گردیده و طراحی ها و برنامه ریزی ها به بهترین شکل صورت گرفته است.

وی افزود: در بحث تقسیم فضایی نیز به گونه‌ای طراحی شده که نیازهای مادر و فرزند به خوبی در این بوستان برآورده می شود.

گندمی اظهار داشت: این پروژه بر اساس زمانبندی در وضعیت بسیار خوبی است و با توجه به قرارگیری در یکی از بوستان های قدیمی و تفرجگاهی مشهد میتواند از جایگاه ویژه‌ای برخوردار شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها