۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳
کد خبر: 719080

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس از طرح جدید این کمیسیون برای ساماندهی بازار خودرو خبر داد.

طرح جدید مجلس برای ساماندهی بازار خودرو

قدس آنلاین: حجت‌اله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اشاره به جلسه عصر امروز این کمیسیون، اظهار داشت: بررسی"موادی از طرح مالیات بر عایدی سرمایه" در دستورکار کار کمیسیون بود که پس از ارزیابی آنها به تصویب اعضای کمیسیون صنایع رسید.

وی با بیان اینکه بررسی طرح «حمایت از اقتصاد ملی و رونق تولید در مقابل اقدامات خصمانه آمریکا» نیز در دستورکار اعضای کمیسیون صنایع قرار داشت، افزود: ساختار طرح مذکور نیاز به تقویت و ساماندهی و کار کارشناسی بیشتر داشت لذا کمیسیون کلیات آن را بررسی بیشتر فعلا رد کرد.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به دستور کار دیگر امروز این کمیسیون، اظهار داشت: بررسی طرح "جهش تولید دانش‌بنیان‌ها" نیز در دستورکار بود که پس از بحث و بررسی کلیات این طرح به تصویب رسید؛ همچنین در تشریح آخرین دستور کار کمیسیون صنایع و معادن، توضیح داد: طرح ساماندهی صنعت خودرو برگشتی از شورای نگهبان که مربوط به مجلس دهم بود نیز در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت چر اکه براساس آئین‌نامه داخلی مجلس این طرح باید تعیین تکلیف شود.

فیروزی در تشریح دستورکار دیگر کمیسیون صنایع و معادن، ، گفت: طرح ساماندهی صنعت خودرو اعاده شده از سوی شورای نگهبان که مربوط به مجلس دهم بود نیز در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت و براساس نظر نمایندگان مسکوت ماند.

نماینده مردم فسا در مجلس با اشاره به تدوین طرح جدید درباره ساماندهی خودرو در کمیسیون صنایع تصریح کرد: از آنجایی که این طرح جامع بوده و شامل محورهایی مانند نحوه عرضه، قیمت‌گذاری، سازوکار مربوط به پیش‌خرید و... می‌شود به زعم اعضای کمیسیون بهتر است طرح ساماندهی صنعت خودرو مربوط به مجلس دهم مسکوت بماند و طرح جدید و کاملتر پیگیری شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها