۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
کد خبر: 719146

وزیر خارجه سوئیس صبح امروز با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تهران دیدار کرد و دور اول گفت‌وگوهای دو وزیر خارجه برگزار شد.

وزیر خارجه سوئیس با ظریف دیدار کرد

قدس آنلاین: «ایگنازیو کاسیس» وزیر خارجه سوئیس که در رأس هیأتی به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده، صبح امروز (دوشنبه)‌ با  ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

دور اول این گفت‌وگوها صبح امروز در تهران برگزار شد.

وزیر خارجه سوئیس بامداد روز (شنبه) به منظور انجام سفری سه روزه و دیدار و گفت‌وگو با مقامات جمهوری اسلامی ایران و در مقصد اول سفرش به ایران، وارد اصفهان شد.

وی پس از آن به تهران بازگشت و برنامه‌های رسمی‌اش از روز یکشنبه ۱۶ شهریور ماه آغاز شد که از آن جمله یکصدمین سالگرد آغاز روابط ایران و سوئیس بود.

وزیر خارجه سوئیس روز یکشنبه با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس دیدار کرد. قالیباف در این دیدار با تاکید بر اینکه ملت ایران هرگز از خساراتی که به دلیل تحریم‌های آمریکایی به وجود آمده نمی‌گذرد، گفت: به همین دلیل آمریکا نمی‌تواند مذاکره را به ما تحمیل کند.(اینجا بخوانید)

آنگونه که خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از این اعلام کرده بود: محورهای اصلی مذاکرات و دیدارهای وزیر خارجه سوئیس، رایزنی و تبادل نظر در مورد موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین موضوعات مربوط به کانال مالی سوئیس خواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در مورد گزارش‌های منتشره در خصوص تماس‌های پامپئو با وزیر خارجه سوئیس تاکید کرد: این سفر ربطی به مسائل روابط ایران و آمریکا ندارد. این سفر از قبل و در چارچوب روابط دوجانبه و سفرهای منظم وزرای خارجه دو کشور برنامه ریزی شده که البته به دلیل شرایط ناشی از شیوع کرونا با تاخیر انجام می‌شود.

برچسب‌ها