۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
کد خبر: 719289

مدیران استقلال فکر می‌کردند صبح روز دوشنبه با ارسال نامه فیفا مشکل مسدود بودن پنجره نقل و انتقالات تمام خواهد شد و می‌توانند بازیکنان جدید استقلال را به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی کنند تا بدون دردسر و چالش در مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان حضور پیدا کنند.

«شفر» استقلال را در آسیا تارو مار کرد

قدس آنلاین: مدیران استقلال فکر می‌کردند صبح روز دوشنبه با ارسال نامه فیفا مشکل مسدود بودن پنجره نقل و انتقالات تمام خواهد شد و می‌توانند بازیکنان جدید استقلال را به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی کنند تا بدون دردسر و چالش در مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان حضور پیدا کنند. هواداران استقلال هم سرمست از این اتفاق به خیال اینکه با پرداخت پول بویان استقلال می‌تواند از نفرات جدید خود بهره‌مند شود، منتظر روز دوشنبه بودند. در این بین حامد مؤمنی، کارشناس روابط امور بین‌الملل فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار قدس صراحتاً تأکید کرد به شرطی استقلال می‌تواند بازیکنان جدید خود را رجیستر کند که مشکل مسدود بودن پنجره نقل‌وانتقالاتش از سوی فیفا حل و فصل شود.

*اطلاعیه‌های فدراسیون

مدیران باشگاه استقلال با نادیده گرفتن این هشدار مدعی شدند همه چیز تحت کنترل است، حتی روز شنبه اعلام کردند به واسطه تعطیلی فیفا در روز یکشنبه احتمالاً تا ظهر روز دوشنبه مشکل برطرف خواهد شد و فرایند ریجستر و ثبت قرارداد بازیکنان جدید تا پایان وقت اداری انجام خواهد شد تا استقلال با قدرت در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند جدا از اینکه همه این اتفاقات یک سناریو نمایشی بود چون فدراسیون فوتبال به واسطه فشار اهالی رسانه و خبرنگاران مجبور به انتشار دو اطلاعیه رسمی شد تا مشخص شود برخلاف آنچه مدیران استقلال مدعی هستند خبری از باز شدن پنجره نقل‌وانتقالات باشگاه استقلال نیست.

در اطلاعیه نخست فدراسیون، خطاب به دو باشگاه شهرخودرو و استقلال عنوان شد که تنها تا پایان وقت اداری روز دوشنبه فرصت دارید و در غیر این صورت به هیچ عنوان این تاریخ تمدید نخواهد شد. اما عمق فاجعه با انتشار اطلاعیه دوم نمایان شد. در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع می‌رساند پیرو دو شکایت صورت گرفته، باشگاه استقلال با پرداخت مطالبات پرونده بویان بازیکن سابق خود را بست.

این در حالی است که پرونده وینفرد شفر همچنان پابرجاست و به همین دلیل پنجره نقل و انتقالات باشگاه استقلال تا تعیین تکلیف پرونده و پرداخت مطالبات وی بسته خواهد ماند. گفتنی است، فدراسیون فوتبال در دو نامه به مورخ ۱۵/۵/۹۹ و ۲۳/۵/۹۹ محرومیت نقل و انتقالات را بابت پرونده شفر و بر اساس نامه دریافتی از فیفا به باشگاه استقلال ابلاغ کرده بود.

*ضربه شفر

با انتشار این اطلاعیه مشخص شد مسئولان باشگاه استقلال از ۲۵ روز پیش در جریان کامل بودند که پنجره نقل و انتقالات باشگاه استقلال به واسطه شکایت وینفرد شفر و ساشا مسدود شده است اما هیچ‌کس در این بین کوچک‌ترین اشاره‌ای به این ماجرا نداشته است از این رو هواداران به این باور که با پرداخت مطالبات بویان مشکل نقل و انتقالات استقلال برطرف می‌شود، منتظر فرا رسیدن روز هفدهم شهریورماه بودند اما در لحظه آخر با رونمایی از شکایت شفر همه ناک اوت شدند تا بحران در اردوگاه استقلال حکمفرما شود.

*تارو مار استقلال

با شکل‌گیری چنین اتفاقات استقلال قطعاً در مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا نمی‌تواند از بازیکنان جدید خود استفاده کند اما تنها مشکل به اینجا برنمی‌گردد بلکه استقلال قادر به استفاده از۶ بازیکنی که قراردادشان به اتمام رسیده هم نیست مگر اینکه ظرف ۶ روز باقیمانده تا نخستین مسابقه بتواند با آن‌ها تمدید کند در این صورت می‌تواند از حضور آن‌ها در ترکیب خود بهره مند شود در حالی که چنین اتفاقی بی‌گمان برای استقلال سخت خواهد شد و از طرفی هزینه ای هنگفت برای مدیریت این باشگاه به دنبال خواهد داشت.

*سکوت شرم‌آور

تصور می‌رفت مدیران باشگاه استقلال برای آرام کردن فضا بدون فوت وقت توضیحات شفاف و بدون مقدمه‌ای را به هواداران ارائه کنند اما تمام مسئولان باشگاه استقلال به صورت کاملاً خودجوش از دسترس خارج شدند تا مشخص شود در برهه‌ای که نیاز به ارائه توضیحات قانع کننده است کسی جرئت روبه‌رو شدن با هواداران ناراضی را ندارد.

*شایعات بی‌اساس

البته در این بین شایعات زیادی به راه افتاد که کاملاً پیدا بود برای آرام کردن طیف‌های هواداری مطرح می‌شود که این شایعات یکی پس از دیگری از سوی مسئولان فدراسیون تکذیب شد، به عنوان مثال برخی نزدیکان باشگاه مدعی شدند قرار است دبیرکل فدراسیون فوتبال با مقام‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا در این ارتباط مذاکره کند تا مشکل استقلال را با درخواست فرجه برآورده سازند اما این خبر از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال به شدت تکذیب شد و هرگونه تماس احمد سعادتمند با مهدی محمد نبی رد شد.

*استراماچونی پر

بدون تردید با این شرایط سعادتمند و هیئت مدیره استقلال در فرایند استخدام پر سر و صدای استراماچونی با بحران رو به‌رو خواهند شد و شاید دیگر نتوانند این سرمربی ایتالیایی را به تهران بیاورند چون برابر تصمیم فیفا در شرایط کنونی استقلال برای رهایی از این پرونده انضباطی باید حدود ۱۵ میلیارد تومان به حساب وینفرد شفر واریز کند تا بتواند دوباره به حالت نخست خود بازگردد که این اتفاق در مقطع کنونی به نظر امکان‌پذیر نیست.

برچسب‌ها