فرماندار بینالود گفت: در طول چهار ماه نخست امسال و در شهرستان بینالود(طرقبه - شاندیز) هفت واقعه فوت بر اثر غرق شدن رخ داده و این شهرستان رتبه دوم میزان غرق شدگیها در خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

بینالود بیشترین شمار غرق‌شدگان خراسانی را پس از مشهد دارد

به گزارش قدس آنلاین، سید حسن حسینی افزود: این غرق شدگیها در استخر، بند گلستان و رودخانه بوده است که جای نگرانی دارد.

وی با اشاره به مصوبات کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بینالود برای کاهش آمار غرق شدگان ادامه داد: سه تن از این فوت شدگان بومی شهرستان بینالود نیستند و ضرورت دارد بر اساس کار کارشناسی صورت گرفته و تحلیل رفتاری این اتفاق مصوباتی اخذ شود تا در کاهش این آمار برای سالیان پیش رو موثر واقع شود.  

فرماندار شهرستان بینالود گفت: در بررسی‌های به عمل آمده و نظر به مطالعات صورت گرفته مشخص شد که ضرورت دارد قوانین سخت گیرانه تری در حوزه ساختمان و یا متولیان برخی مراکز با ریسک بالا پیشنهاد و یا اجرایی شود.

حسینی افزود: در مجموعه مدیران دغدغه‌مندی لازم برای فراهم آوردن زمینه یک زندگی ایمن و بی دغدغه برای شهروندان وجود دارد و نیل به این مهم نیازمند همراهی و هم افزایی عمومی در زمینه‌های مختلف از سوی مردم با مسوولان است که امیدواریم بیش از پیش در بستر تداوم آن به اهداف اجتماعی نظام و دولت در حوزه رفاه عمومی نائل آییم.

پیش از این مدیر کل پزشکی قانونی استان خراسان رضوی گفته بود: طی چهار ماه نخست سال جاری ۲۱ تن در استان خراسان رضوی غرق شده اند.

دکتر آریا حجازی افزود: این تعداد شامل ۱۹ مرد و ۲ زن در کل استان است.

وی ادامه داد: در طول مدت مشابه سال گذشته این تعداد در استان ۲۵ نفر شامل ۲۲ مرد و ۳ زن بود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها