دبیر سمینار ملی مدیریت بحران کرونا گفت: داوری مقالات در آذرماه انجام می شود و به منظور ایجاد انگیزه بین افراد علمی و دانشگاهی به مقالات برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

مقالات سمینار ملی مدیریت بحران کرونا با محوریت ورزش کتاب می شود

به گزارش قدس آنلاین، هومن خدری دبیر سمینار ملی مدیریت بحران کرونا ، در نشست خبری سمینار مجازی ملی مدیریت بحران کرونا با محوریت ورزش در خدمت سلامتی شامگاه سه شنبه برگزار شد، اظهارکرد: بحران کرونا برای ما یکسری تهدیدها داشت و البته یکسری فرصت ها نیز به وجود آورد. از تهدیدهای این ویروس این بود که مسابقات و رویدادهای بزرگ ورزشی از جمله المپیک ۲۰۲۰ به تعویق افتاد، ضمن این که مربیان، ورزشکاران و باشگاه های ورزشی نیز بسیار آسیب دیدند. یکی از این آسیب ها قطع شدن ارتباط بین مربیان و ورزشکاران بود.

خدری با بیان این که وقتی چنین بحران هایی به وجود می آید باید بتوانیم از روش های جایگزین و کم هزینه استفاده کنیم، افزود: در این راستا برای اینکه ورزش دچار توقف نشود، یکسری از افراد به برگزاری مسابقات آنلاین روی آوردند و فضایی ایجاد شد که ما دیدیم نیاز است روش های نوین برای ورزش ارائه داده شود. به همین دلیل با این رویکرد برای برگزاری یک سمینار گام برداشتیم تا محیط موجود را به صورت آکادمیک جلو ببریم. حتی در نظر داریم کتابچه ای را از نتایج این سمینار طراحی کنیم و آثار این سمینار را برای آیندگان ارائه دهیم تا بعدها نیز در صورت رویارویی با چنین بحرانی هایی از تجارب موجود در این کتابچه بهره مند شوند.

وی با بیان این که موضوعات سمینار در قالب ۱۰ بخش است، عنوان کرد: بررسی آسیب های بحران کرونا و نیازسنجی در این زمینه یکی از بخش های در دستور کار است. همچنین وقتی با بحران کرونا مواجه شدیم، متوجه نبود زیرساخت های لازم از جمله اینترنت در کشور و خوزستان شدیم.

دبیر سمینار ملی مدیریت بحران کرونا  با بیان این که سمینار در دو بخش ارائه مقالات و درس آموخته برگزار می‌شود، افزود:  برگزاری این سمینار در کشور و حتی آسیا تک بوده و تاکنون انجام نشده است و حتی می توانیم نتایج آن را در سطوح بین المللی نیز ارائه دهیم.

خدری افزود: داوری مقالات در آذرماه انجام می شود و به منظور ایجاد انگیزه بین افراد علمی و دانشگاهی به مقالات برتر جوایزی اهدا خواهد شد. نتایج آثار هم پس از بررسی در قالب یک کتابچه جامع در بخش ها و حوزه های مختلف در اختیار ورزشکاران و اساتید علمی و دانشگاهی قرار داده خواهد شد. رونمایی از کتاب نیز سوم مهرماه خواهد بود.

برچسب‌ها