همدان - معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: دستگاه‌های اجرایی استان همدان باید نسبت به تثبیت مالکیت اراضی دولتی و اخذ سند ترک برگی این اراضی اقدام کنند.

ضرورت تثبیت مالکیت اراضی دولتی توسط دستگاه‌های اجرایی استان همدان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت  پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان عباس نجفی اظهارکرد: دستگاه‌های اجرایی استان همدان باید نسبت به تثبیت مالکیت اراضی دولتی و اخذ سند ترک برگی این اراضی اقدام کنند.

نجفی افزود: از آنجایی که یکی از عوامل و زمینه‌های زمین‌خواری و تصرف اراضی ملی عدم تعیین تکلیف و اخذ سند ترک برگی برای اینگونه اراضی است؛ علیرغم ابلاغ و تذکر به مدیران در راستای ارسال فایل رقومی و نقشه UTM به اداره ثبت اسناد و املاک و پیگیری اخذ سند هنوز اقدام مؤثری در این زمینه صورت نگرفته است .

وی با بیان اینکه در این زمینه قصور هیچ مدیری قابل پذیرش نیست، اضافه کرد: تکلیف مدیران پیش از این توسط دادگستری مشخص و ابلاغ شده و در صورت قصور و عدم اقدام عاجل در صیانت و حفاظت از اراضی ملی با دستگاه‌های خاطی برخورد خواهد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان یادآور شد: اجرای طرح جامع حدنگار (کاداستر) و تثبیت مالکیت اراضی در سال ۹۳ به منظور مبارزه قاطع با زمین‌خواری توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده اما متأسفانه بعد از گذشت ۶ سال هنوز در استان همدان به نقطه مطلوبی نرسیده است.

برچسب‌ها