همدان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از راهیابی ۴ شهر از استان به مرحله نهایی طرح «شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر» خبر داد.

 ۴ شهر استان همدان در طرح «شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر» موفق شدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، احمدرضا احسانی اظهار کرد: فراخوان طرح «شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر» تابستان ۱۳۹۸ اعلام شد و شهرهای مختلف برای مشارکت در این طرح اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: پس از بررسی اولیه، کارگاه‌های آموزشی برنامه‌نویسی فرهنگی و هنری با حضور نمایندگان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری هر شهر و رئیس انجمن فرهنگی و هنری شهرهای شرکت کننده در مرکز استان برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تأکید بر اینکه با توجه به فراخوان هر شهر در سه رشته مجاز به شرکت در رقابت بود، عنوان کرد: هنرهای تجسمی شامل خوشنویسی، نقاشی، نگارگری، سفال و سرامیک، منبت‌کاری، نساجی، گرافیک، مجسمه‌سازی و گرافیک؛ هنرهای نمایشی شامل تعزیه، تئاتر، نمایش خیابانی و میدانی، نمایش آئینی و سنتی، نمایش‌نامه و نمایش؛ موسیقی، مد و لباس، صنایع سنتی، ادبیات، رسانه و مطبوعات و بازی‌های رایانه‌ای، سینما و صنعت بسته‌بندی و چاپ بخش‌های مختلف این فراخوان بود.

وی عنوان کرد: شهر کبودرآهنگ در حوزه موضوعی مد و لباس و شهرهای ملایر، نهاوند و لالجین در حوزه موضوعی صنایع دستی و سنتی برای رقابت در مرحله نهایی این طرح انتخاب شده‌اند.

برچسب‌ها