معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: شمار مسافران این استان طی پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال افزون بر ۶.۵ میلیون نفر کاهش یافته است.

۶.۵ میلیون نفر از شمار مسافران خراسان رضوی کاسته شد

به گزارش قدس آنلاین، محمدصادق براتی تعداد مسافران ورودی به این استان را در پنج ماه نخست پارسال ۱۶ میلیون و ۳۷۱ هزار و ۳۳۲ نفر ذکر و بیان کرد: در مدت مشابه امسال شمار مسافران وارد شده به خراسان رضوی ۹ میلیون و ۷۰۲ هزار و ۸۷۶ نفر بوده است.

وی افزود: بر این اساس طی این مدت میزان ورود مسافر به خراسان رضوی ۴۶ درصد و تعداد زائران و مسافران مشهدالرضا (ع) ۴۱ درصد کمتر شده است.  

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: میزان ورود مسافر به استان در بخش ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای ۹۲ درصد، سفرهای ریلی ۸۳ درصد، سفر با هواپیما ۶۹ درصد و با وسایل نقلیه شخصی نیز ۲۴ درصد کاهش داشته است.

وی کاهش اقامت مسافر در هتل‌های مشهد و خراسان رضوی را برای صنعت هتلداری استان بسیار بحرانی توصیف کرد و گفت: کمترین کاهش سفرها مربوط به خودروهای سواری شخصی است که علت آن رفت و آمد بین شهرستانهای داخل استان برای دسترسی به امکانات درمانی است.  

براتی افزود: از مهر ماه امسال نیز مطابق روال هر ساله با کاهش زائر و مسافر مواجه خواهیم بود لذا امید ما به نوروز ۱۴۰۰ است، اگر شیوع ویروس کرونا زودتر رفع گردد با برگزاری جشنواره‌ها و اعمال برخی تخفیف‌ها به دنبال از سرگیری فعالیتهای مربوط به سفر خواهیم بود.

طبق آخرین آمار رسمی تاکنون ۳۹۳ هزار و ۴۲۵ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۲۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۲ هزار و ۶۶۹ نفر رسیده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها