کارخانه کاشی و سرامیک تندیس ابریشم در قالب مراسم ویدیوکنفرانس توسط رییس جمهوری با حضور استاندار خراسان رضوی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس به بهره‌برداری رسید.

رییس جمهوری کارخانه کاشی‌سازی سرخس را افتتاح کرد

به گزارش قدس آنلاین، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی درباره این طرح گفت: طرح کاشی و سرامیک تندیش ابریشم از طرحهای ذیل مثلث توسعه اقتصادی - فرهنگی است که برای بهره‌برداری از آن ۲۲.۵ میلیون یورو و ۲۰۰ میلیارد ریال و در مجموع ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

علی رسولیان افزود: این طرح که جزء کلان طرحها به شمار می‌رود سالانه ظرفیت تولید ۱۲ میلیون متر مربع کاشی و سرامیک را دارد و در مرحله نخست شروع به کار آن،  برای ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.  

وی ادامه داد: واحد تولید کاشی و سرامیک تندیس قابلیت تامین این محصولات برای داخل کشور و صادرات به کشورهای همسایه از جمله افغانستان و کشورهای آسیای میانه را دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: مقرر شده است که پرواز مستقیم تهران – سرخس با مشارکت آستان قدس رضوی، شرکت نفت و شرکت گاز با محوریت معاونت هماهنگی اقتصادی استانداری برنامه ریزی و عملیاتی شود تا زمینه را برای جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی فراهم کند.

رسولیان افزود: طرح کاشی و سرامیک تندیس ابریشم یکی از  ۲۸۳ طرح بزرگ سرمایه‌گذاری در مجموع با سرمایه ۱۸۸ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۱۸۰ هزار نفر اجرا شده است.

طرح کاشی و سرامیک تندیس ابریشم از جمله ۱۴ طرح ملی سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور است که با بهره برداری از این طرحها برای سه هزار و ۵۴۱ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد می شود و برای اجرای آنها ۱۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و ارزی شده است.

منطقه ویژه اقتصادی سرخس که به دلیل موقعیت جغرافیایی و راهبردی خود در کانون توجه کشورهای عضو اکو قرار گرفته است به عنوان دروازه طلایی ورود به کشورهای آسیای میانه، چین، روسیه و پل ارتباطی بازارهای مهم تجاری آسیای مرکزی با کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپا و کشورهای افغانستان و پاکستان شناخته می شود.

فعالیت این منطقه ویژه اقتصادی همزمان با افتتاح راه آهن مشهد - سرخس - تجن با حضور رهبران و نمایندگان بیش از ۱۰۰ کشور جهان در سال ۱۳۷۵ آغاز شد.  این منطقه در ۱۵۰ کیلومتری شمال شرق مشهد و ۱۵ کیلومتری شهر سرخس، از شمال و شرق با کشور ترکمنستان هم مرز است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها