رئیس جمهور روسیه اقدامات به موقع دولت در حمایت از اشتغال، نهادهای اقتصادی و کل صنایع را در عملکرد موفق اقتصاد این کشور در مقابله با بحران کرونا موثر می داند.

پوتین: اقتصاد روسیه در مقابله با تبعات کرونا موفق بوده است

قدس آنلاین: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد اقتصاد روسیه نسبت به سایر اقتصادهای برتر دنیا، در مقابله با محدودیت های مربوط به همه گیری ویروس کرونا موفق بوده و از ماه ژوئن به تدریج روند بهبودی را طی می کند.

وی اظهار داشت:« بسیاری از متخصصان امروز می گویند اوج بحران کرونا سپری شده است. در واقع بهبود اقتصادی روسیه از ماه ژوئن آغاز شده ولی قبول داریم روند بهبود فعالیت‌های تجاری تا حالا نامتوازن بوده است».

طبق گفته رئیس جمهور روسیه، تولید ناخالص داخلی روسیه 8.5 درصد در سه ماهه دوم سال جاری میلادی کاهش یافته است. این رقم برای آمریکا برابر با 9.5 درصد و در منطقه یورو 15 درصد بوده است.

پوتین گفت:« وضعیت بهتر اقتصاد روسیه تا حد زیادی به گفته متخصصان به ساختار اقتصاد ما مربوط می شود ولی این تنها دلیل موفقیت ما نیست. مطمئناً اقدامات به موقع دولت در حمایت از اشتغال، نهادهای اقتصادی و کل صنایع، نقش موثری داشته است».

 وی با اشاره به افزایش مصرف در روسیه اضافه کرد:« شاخص های مهمی مثل مصرف برق و حمل و نقل ریلی کالا به تدریج به سطح سال گذشته باز می گردند. ولی هنوز اقدامات بیشتری برای رسیدن به یک رشد یکنواخت و ادامه دار لازم است».

 انتهای پیام/

برچسب‌ها