آزمون اختصاصی ورودی دانشگاه علوم اسلامی رضوی همزمان با سراسر کشور در مشهد مقدس برگزار شد.

آزمون ورودی دانشگاه علوم اسلامی رضوی همزمان با سراسر کشور در مشهد برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی خاکسار قهرودی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در حاشیه برگزاری این آزمون اظهار کرد:عرصه علم و فرهنگ یکی از عرصه های با اهمیت است که آستان قدس رضوی از دیرباز در این عرصه فعالیت و ماموریت ذاتی داشته است.
وی ابراز کرد: تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص با تراز مورد نیاز آستان قدس رضوی و سایر دستگاه ها، از ابتدا مورد توجه جدی مسئولان آستان قدس رضوی بوده و در این دوره نیز تولیت معزز آستان قدس رضوی به تقویت  مراکز آموزش عالی علمی و پژوهشی و توجه به سرمایه های انسانی به طور جدی اهتمام ویژه ای دارند.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: برگزاری این آزمون نمونه ای برای تحقق این معناست و امیدواریم با توجه به استقبالی که از این آزمون شده نتایج مورد نظر حاصل و موجب تقویت نیروهای متخصص، خبره و متعهد برای آستان قدس رضوی و سایر دستگاههای میهن اسلامی شود.
وی اظهار کرد: آستان قدس رضوی، به طور جدی به موضوع برنامه ریزی برای تعلیم و تربیت و رسیدن به نتیجه مطلوب توجه ویژه دارد و این مهم نیز همواره مورد توجه و اهتمام تولیت آستان قدس رضوی، مسئولان مختلف سازمان فرهنگی و علمی این مجموعه و دانشگاه علوم اسلامی رضوی بوده است.
 
دانشگاه علوم اسلامی رضوی تنها دانشگاه برگزار کننده کنکور اختصاصی
رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی، حجت الاسلام سید حسن وحدتی شبیری نیز با بیان اینکه دانشگاه علوم اسلامی رضوی تنها دانشگاهی است که در سطح کشور کنکور اختصاصی برگزار می کند، گفت: امروزهمزمان با ۲۰ نقطه کشور، کنکور ورودی دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد.
وی خاطر نشان کرد: در این کنکور مجموعا ۳ هزار و ۸۰ نفر شرکت کردند که داوطلبین دکترا ۱۴۷ نفر، داوطلبین کارشناسی ارشد ۴۴۴ نفر، داوطلبین دیپلم  هزار و ۸۰۰ نفر، طلاب حوزه علمیه ۵۹۱ و خواهران ۱۴۰ نفر که ۸۰ نفر ارشد و ۶۰ نفر دکترا بودند.
این مقام مسئول تضریح کرد: ما هنوز ورودی برای دوره کارشناسی خواهران نداریم اما امکان توسعه بخش خواهران دانشگاه رضوی در سطح کارشناسی نیز وجود دارد.
حجت الاسلام وحدتی شبیری افزود: در این آزمون در دوره کارشناسی رشته های علوم قرآنی، حدیث، فلسفه و کلام اسلامی، ادبیات عرب، حقوق، فقه و مبانی حقوق و اقتصاد و دردوره کارشناسی ارشد نیز رشته های علوم قرآنی، فلسفه، زبان و ادبیات عرب،  زبان و ادبیات فارسی، حقوق و سایر رشته ها شرکت کردند.
وی عنوان کرد: کسانی که وارد دانشگاه علوم اسلامی رضوی می شوند بدون استثنا دورس حوزوی را طی خواهند کرد و در یکی از رشته های علوم انسانی به تحصیل مشغول می شوند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها