برگزیدگان چهارمین دوره اعطای نشان عکس سال مطبوعاتی ایران امروز به صورت زنده در اینستاگرام معرفی شدند.

اعطای نشان عکس سال مطبوعاتی ایران برگزیدگان خود را شناخت

به گزارش قدس آنلاین، چهارمین دوره اعطای نشان عکس سال مطبوعاتی ایران به داوری مهرداد اسکویی، آرش خاموشی، کارن فیروز، محمد قوچانی و نیوشا توکلیان برگزار شده است.

مهرداد اسکویی درباره آثار این دوره از اعطای نشان سال مطبوعاتی ایران گفت: امسال در بخش تک عکس آثار خوبی شرکت داده شده بودند ولی؛ در بخش مجموعه عکس کارها قوی نبودند. به نظر می‌رسد که در بخش تک عکس نسبت به مجموعه عکس قوی‌تر هستیم؛ همانگونه که در ورزش‌ها انفرادی بهتر عمل می‌کنیم. یک مجموعه عکس باید روایتگر باشد و واقعه را به خوبی بیان کند. باید قبل از اینکه عکاس خبری یا مستند اجتماعی باشیم، گزارشگر و خبرنگار خوبی باشیم.

همچنین کارن فیروز درباره مجموعه عکس‌های این دوره بیان کرد: گاهی در مجموعه عکس‌ها دو یا سه تا از آنها خیلی خوب هستند ولی به یک باره دو عکس دیگر را می‌بینید که کل کار را خراب می‌کند. اگر قصد ارائه یک مجموعه عکس را دارید کلیه آنها باید خوب باشند. گاهی به جای 10 عکس که چهارتای آن خوب است، بهتر است همان چهار عکس را ارئه شود.

آرش خاموشی نیز اظهار کرد: در ارائه مجموعه عکس مشکلات زیادی داریم. گاهی حتی در یک مجموعه استیتمنت و یا کپشن‌ها دچار مشکل هستند و به خوبی نوشته نشده‌اند. در مجموعه‌ها آثاری را مشاهده می‌کردیم که نقطه مشترک داشتند ولی روایت‌گر یک داستان نبودند؛  در یک مجموعه باید داستان تعریف شود. همچنین هیچ کدام از آثار استاندارد مولتی مدیا را نداشتند.

نیوشا توکلیان نیز درباره آثار ارائه شده و سوژه‌هایی که به آنها پرداخته شده بود، عنوان کرد: با دیدن آثار ارسال شده برای این دوره متوجه شدم که عکاسان خبری و یا مستند اجتماعی نگاهی سطحی دارند و روی سوژه‌های مورد نظر خود عمیق عمل نمی‌کنند که این می‌تواند ضربه زیادی به کارشان بزند. از طرفی عکاسان این حوزه به دنبال سوژه‌هایی می‌روند که در یک مجموعه مخاطب با دیدن اولین اثر متوجه کل داستان می‌شود گرچه که عکاس باید دست مخاطب را بگیرد و کم کم درباره کاری که قصد ارائه دارد، توضیح دهد. اگر قبلا درباره سوژه‌ای کار شده، زمانی باید به سراغ آن رفت که حرف تازه‌ای برای گفتن داشته باشیم.

او ادامه داد: امسال بارها دیدم که سوژه‌های تکراری کار شده بودند و در هر کدام تنها زاویه ثبت عکس تفاوت داشت. در کل باتوجه به اینکه در کشوری زندگی می‌کنیم که اتفاقات زیادی در جریان است، انتظار بیشتری از آثار داشتم. امیدوارم عکاس‌ها تلاش کنند تا قصه‌های ناگفته را با آثار خود بازگو کنند.

در ادامه اسامی برگزیدگان این دوره از نشان عکس سال مطبوعاتی را در بخش‌های متفاوت می‌خوانید:

تک عکس محیط زیست:

در این بخش محسن اسمائیل‌زاده، فرناز دمنابی، سهیل زندآذر و احسان فضلی آسانلو نامزد شده بودند که احسان فضلی آسانلو برگزیده شد.

تک عکس ورزشی:

در بخش تک عکس نیز حامد ملک‌پور، احمد معینی جم و مهدی نصیری نامزد شده بودند که معینی جم با اثر «سقوط» برگزیده شد.

مجموعه عکس ورزشی:

محسن کابلی با اثر «آت اوغلان» (پسر اسب)

تک عکس پرتره:

از بین هادی زند، محبوبه سیفی و زهره صباغ نژاد، صباغ نژاد با اثر «عروس» برگزیده شد.

مجموعه عکس پرتره:

روح الله وحدتی با مجموعه «سهم تو»

تک عکس مسائل معاصر:

مجتبی اسمائیل زاده، فرهاد بابایی، حامد خلیلی، علیرضا معصومی و مینا نوعی نامزد و خلیلی با اثر «معیشت» برگزیده شد.

مجموعه عکس مسائل معاصر:

از بین نامزدها ابراهیم علی‌پور، جواد مکتبی و دریا ناظری؛ مکتبی با مجموعه «عاطفه و اوتیسم» برگزیده شد.

تک عکس خبری:

نامزدها پوریا پاکیزه، عابد جلیل پوران، مصطفی رودکی، محمد محسن‌زاده، سیدجواد میرحسینی، روح‌الله وحدتی و مونا هوبه فکر بودند که هوبه فکر برگزیده شد.

مجموعه عکس خبری:

محمد مهیمنی در رقابت با حسین ولایتی توانست با مجموعه «سیل در استان گلستان» برگزیده شود.

هیچ اثری در بخش مجموعه عکس محیط زیست و مولتی مدیا برگزیده نشد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها