معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی گفت: با تشکیل تعاونی توسط مردم روستای حسین‌آباد جنگل، آن‌ها می‌توانند در مزایده چاه آب کشاورزی شرکت کنند و از این طریق مشکل آب را حل کنند.

پیشنهاد تشکیل تعاونی برای حل مشکل آب کشاورزی در حسین‌آباد نیشابور

به گزارش قدس آنلاین مرتضی حقیقی اظهار کرد: در روستای حسین آباد جنگل نیشابور موقوفه‌ای شامل چهار حلقه چاه وجود دارد، که سه حلقه از آن‌ها به همراه زمین‌ها در قالب ۹۰۰ هکتار اراضی دست مردم روستاست.

وی ادامه داد: اهالی زمین‌ها را تبدیل به اراضی کوچکتری کرده، برخی قطعات را فروخته‌اند و فرآیند کشت و کار اصولی انجام نمی‌شود، در این میان مبالغ زیادی نیز بابت اجاره به موقوفه بدهکار هستند.

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی افزود: چاه دیگر موجود در این منطقه نیز از سال ۶۷ تا ۷۶ دست مردم بوده که هم به علت عدم پرداخت اجاره هم حفر چاه به جای قنات در اختیار موقوفه، قرار گرفته و از همان زمان به صورت اجاره واگذار و درآمد آن صرف اجرای نیت واقف شده است.

حقیقی بیان کرد: این چاه که صحبت‌هایی درباره حل مشکل آب کشاورزی روستا توسط آن شده است تا سال ۱۴۰۱ در اجاره است و در عمل از لحاظ حقوقی امکان تحویل‌گیری آن نیست.

وی اظهار کرد: راه حل پیشنهادی این است چنانچه مردم روستا تمایل به اجاره چاه مذکور دارند نسبت به تشکیل شرکت تعاونی اقدام و در پایان دوره اجاره با ارایه تضامین لازم مبنی بر عدم خرد کردن زمین متعلق به آن، فروش آن و پرداخت مال الاجاره موقوفه به طور قانونی درخواست دهند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها