معاون مسکن و ساختمان اداره کل مسکن و شهرسازی خراسان رضوی گفت: از کل واحدهای درنظر گرفته شده مسکم مهر برای این استان حدود ۱۸ هزار و ۸۴۸ واحد نیمه تمام و فاقد متقاضی است.

بلاتکلیفی بیش از ۱۸ هزار واحد مسکن مهر در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، پروژه مسکن مهر به منظور خانه‌دار کردن اقشار آسیب‌پذیر از سال ۸۶ همزمان با دیگر استان‌ها در خراسان رضوی کلید خورد.

در همان دوره قرار بود این پروژه در سال ۹۴ در خراسان رضوی به اتمام برسد که این اتفاق رخ نداد و مسؤولان دلایلی مختلفی از جمله نبود اعتبار، رکود حاکم بر بازار مسکن و تامین نشدن آورده مالی متقاضیان مسکن برای به ثمر ننشستن واحدها را اعلام می‌کردند.

در ابتدای بهار سال ۹۵ بود که سرپرست مدیریت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از احتمال به پایان رسیدن این پروژه در استان تا سال ۹۶ خبر داده بود.

همچنین در سال ۹۸ مدیرکل سابق راه و شهرسازی خراسان رضوی گفته بود: امسال مسکن مهر در حوزه قرار دادهایی که مرتبط با انبوه سازان است در شهرهای بالای ۲۵هزار نفر به پایان خواهد رسید.

وی بیان کرده بود: بیشترین دغدغه در مورد پایان مسکن مهر در خراسان رضوی در شهر گلبهار است که بیشتر در حوزه تعاونی‌ها مسائلی وجود دارد که با سیاست‌های تشویقی که در حوزه تسهیلات تعریف شده است امیدواریم آنها نیز امسال به پایان برسند.

در همان سال اخوان عبداللهیان تصریح کرده بود: در حدود ۱۶هزار واحد مسکن مهر در خراسان رضوی فاقد متقاضی وجود دارد که از طریق واگذاری به نهادهای حمایتی و سیاست‌های دیگر در حال خارج کردن آنها از مسکن مهر به‌ویژه واحدهایی که در مرحله فوندانسیون قرار دارند، هستیم، به عبارتی تمرکز ما بر ساخت ۶ هزار واحد مسکن مهر در استان تا پایان سال جاری است تا این پروژه امسال در این استان به پایان برسد؛ اما این تاکیدات و وعده‌ها تاکنون به جایی نرسیده و بسیاری از واحدهای مسکن مهر بلاتکیف باقی مانده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل مسکن و شهرسازی خراسان رضوی در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: سهمیه مسکن مهر این استان حدود ۱۲۰ هزار و ۶۰۰ واحد بود که از این میزان ۱۰۱ هزار و ۷۵۳ واحد افتتاح شده است.

رضا ناصری با بیان اینکه حدود ۱۸ هزار و ۸۴۸ واحد از این تعداد نیمه تمام و فاقد متقاضی است، افزود: حدود ۱۰ هزار و ۳۸۷ واحد که متقاضی ندارند را به مسکن ملی می‌بریم.

وی درخصوص علت نیمه تمام ماندن مابقی واحدها، میزان آورده مالی و سهل‌انگاری پیمانکار را دلیل آن دانست و بیان کرد: حدود یک ماه است که پیگیر هستیم و آن دسته از پیمانکاران که مقصر هستند و به وظایف خود عمل نمی‌کنند را حقوقی می‌کنیم.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل مسکن و شهرسازی خراسان رضوی اضافه کرد: در دهم ۳۲ هزار و ۷۰۰ واحد و در دولت یازدهم ۶۹ هزار و ۵۳ از کل مسکن مهر تخصیص یافته افتتاح شده است.

ناصری با بیان این موضوع از میزان افتتاح در دولت دوازهم آماری نداریم، در خصوص مشکلات عمده واحدهای تحویلی به متقاضیان هم خاطرنشان کرد: وظیفه اداره کل راه و شهرسازی تحویل زمین بوده که این زمین‌ها تحویل داده شده است، به طور مثال چنانچه مجموعه‌های مدرسه ندارند باید اداره کل نوسازی مدارس پاسخگو باشند، چراکه ما زمین مورد نظر را تحویل داده‌ایم یا چنانچه مسجد، تجاری و کلانتری ندارند سازمان مربوطه باید پاسخگو باشد.

وی تاکید کرد: اداره کل راه شهرسازی تعهد تخصیص زمین داشته که اختصاص داده شده است.

به نظر می‌رسد در مدت باقی مانده دولت دوازدهم هم واحدهای باقی مانده پروژه مسکن مهر به جایی نمی‌رسد و علاوه بر مسکن ملی، مسکن مهر هم به دولت بعدی واگذار می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها