حکایت استراماچونی و باشگاه استقلال همانند داستان‌های پلیسی شده که هر روز وارد فاز جدیدی می‌شود؛ در شرایطی که مسئولان اجرایی باشگاه استقلال هر روز به شکلی در ارتباط با آمدن استراماچونی به ایران اظهارنظر می‌کردند و وعده‌های احمد سعادتمند مبنی بر بازگشت مرد ایتالیایی را تکرار می‌کردند، یک پست اینستاگرامی سبب شد همه معادلات دچار ابهام شود.

قدس آنلاین: حکایت استراماچونی و باشگاه استقلال همانند داستان‌های پلیسی شده که هر روز وارد فاز جدیدی می‌شود؛ در شرایطی که مسئولان اجرایی باشگاه استقلال هر روز به شکلی در ارتباط با آمدن استراماچونی به ایران اظهارنظر می‌کردند و وعده‌های احمد سعادتمند مبنی بر بازگشت مرد ایتالیایی را تکرار می‌کردند، یک پست اینستاگرامی سبب شد همه معادلات دچار ابهام شود.

*پست اینستاگرامی مهم

مدیر برنامه‌های آندره آ استراماچونی در یک پست اینستاگرامی به شکل واضح پرده از حقیقت ماجرا برداشت و تأکید کرد استقلالی هنوز اقدامی رسمی برای بازگرداندن استراماچونی نداشته اند!

پاستورلو در این پست نوشته است: «در واکنش به برخی از اظهارات اخیر مقامات باشگاه استقلال و همین‌طور گزارش‌های رسانه‌ای دیگر درخصوص بازگشت احتمالی استراماچونی به عنوان سرمربی استقلال، مناسب است موارد زیر روشن شود:

در حال حاضر هیچ اقدام جدی برای بازگشت استراماچونی از سوی باشگاه استقلال صورت نگرفته است و همچنین باید یادآور شد در حال حاضر یک دعوای حقوقی بین استرا و باشگاه نزد فیفا مطرح است. بنابراین برای احتیاط و بنا به دلایل محرمانه، بهتر است اظهارنظر بیشتری منتشر نشود و این در حالی است استقلال دیدارهای حساسی را در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در پیش دارد و بهتر است انتظارات افزایش پیدا نکند. چرا که این اوضاع به هیچ وجه به نفع تیم نیست. تیمی که آندره آ برای آن و طرفداران بی‌نظیرش آرزوی موفقیت می‌کند و برای آن‌ها بهترین‌ها را آرزو می‌کند».

*شروط بی‌پاسخ

اما پرسش اینجاست چرا مدیر برنامه استراماچونی چنین پستی را در صفحه رسمی خود منتشر کرد؟ در این ارتباط شنیده می‌شود، طرف ایتالیایی پس از مذاکره مرحله اول در ایتالیا در ایمیلی رسمی به باشگاه استقلال شروط خود را اعلام کرده است تا طرف ایرانی نسبت به برآورده ساختن آن‌ها اقدام کند اما باشگاه استقلال و مدیران آن هیچ پاسخ روشنی به این ایمیل ندادند به همین خاطر مدیر برنامه استراماچونی چنین متنی را در صفحه شخصی خود منتشر کرد تا هواداران استقلال بدانند طرف ایرانی اقدامی برای عقد قرارداد رسمی انجام نداده است.

اما شاید سؤال به وجود بیاید در ایمیل مذکور چه مسائلی به عنوان پیش شرط عنوان شده است، در این ارتباط گفته می‌شود استراماچونی در متن ایمیل خود آورده است مسئولان استقلال برای تنظیم قرارداد جدید ابتدا ماجرای غرامت یک میلیون و ۶۰۰ هزار دلاری فی مابین اینجانب و آن باشگاه را مرتفع سازند و نسبت به پرداخت آن اقدام نمایند، از طرفی با تنظیم قرارداد دو ساله جدید نسبت به همکاری جدید اقدام نمایند، و در آخرین گزارش لغو قانون منع به کارگیری سرمربی و بازیکن خارجی از فدراسیون فوتبال ایران را برای اینجانب ارسال کنند تا مقدمات مذاکره و عقد قرارداد فراهم شود.

*آب پاکی فدراسیون روی دست آبی‌ها

البته پس از این اتفاقات رسانه‌های نزدیک به باشگاه استقلال برای اینکه سعادتمند از زیر بار فشار هواداران خارج شود، اقدام به انتشار نامه درخواست سعادتمند از حیدر بهاروند کردند تا شاید قاعده بازی را تغییر دهند اما بعید به نظر می‌آید با پافشاری مسئولان باشگاه چنین اتفاقی رخ دهد. به ویژه که در نامه رسمی فدراسیون فوتبال که به امضای بهاروند رسیده است به کارگیری استراماچونی خلاف قانون عنوان شده و تأکید شده استقلال به هیچ وجه اجازه ندارد با این سرمربی ایتالیایی فعالیت داشته باشد.

*پیشنهاد بی‌پیشنهاد

در این حال یکی از نزدیکان استراماچونی اقدام به فاش کردن علت اخذ چنین تصمیمی از سوی استراماچونی کرد، تا هواداران برای چندمین بار ظرف روزهای گذشته با شوک خبری مواجه شوند. دانشیار که از نزدیکان و معدود افراد مورد اعتماد استراماچونی است و به‌طور کامل در جریان روند مذاکرات استقلال با سرمربی ایتالیایی قرار دارد، در گفت و گویی اختصاصی با ورزش سه درباره پیشنهاد باشگاه استقلال و شایعاتی که درخصوص حضور استراماچونی در قطر برای تماشای بازی‌های این تیم در لیگ قهرمانان آسیا منتشر می‌شود گفت: از ۱۰ روز گذشته تاکنون هیچ اتفاق جدیدی در روند مذاکرات استراماچونی با باشگاه استقلال رخ نداده است. استرا و مدیران استقلال با همدیگر مذاکره کرده اند و یک سری صحبت هایی انجام شده است که مذاکرات مثبتی بوده است. اما پس از آن هرگز هیچ فعالیت رسمی از طرف باشگاه استقلال برای رسمی شدن قرارداد اتفاق نیفتاده است.

مترجم سرمربی سابق استقلال ادامه داد: پروسه‌ای که در ثبت یک قرارداد باید طی شود، شامل پیش نویس قرارداد و پیشنهادهایی است که به صورت رسمی از طرف باشگاه ارسال می‌شود و نمایندگان استراماچونی و مدیران استقلال روی این مسئله با همدیگر بحث می‌کنند. من از اینجا می‌خواهم به اطلاع هواداران استقلال برسانم هیچ پیشنهاد رسمی از طرف باشگاه استقلال به استراماچونی داده نشده است.

*استعفای سعادتمند

حالا با تمام این تفاسیر نکته ای که برای هواداران باشگاه استقلال مهم و بی‌پاسخ است سکوت آزار دهنده احمد سعادتمند که در این برهه نشان می‌دهد وی دفاع قانع کننده ای در قبال این اتفاقات ندارد و بعید نیست خیلی زودتر از آنچه تصور می‌رود خبر برکناری یا استعفای وی از طریق کانال‌های خبری و خبرگزاری‌های نزدیک به باشگاه منتشر شود تا بحران استقلال در آستانه شروع رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا تکمیل شود.

برچسب‌ها