بیمارستان شهید هاشمی نژاد یک مرکز درمانی در حاشیه شهر مشهد است. فرسوده بودن ساختمان باعث شد عملیات اجرایی ساختمان جدید از سال ۸۹ آغاز شود.

ساختمان جدید بیمارستان شهید هاشمی نژاد بعد از ۱۰ سال در آستانه بهره برداری است
به گزارش قدس آنلاین، عملیات اجرایی ساختمان جدید بیمارستان با ظرفیت ۳۹۰ تخت بستری در ۷ بلوک و ۳۴ هزار متر مربع زیر بنا از ۱۰ سال پیش آغاز شده است.

در این پروژه تمام بخش‌های مورد نیاز از جمله بخش زنان، اطفال، داخلی، اورژانس، آزمایشگاه، رادیولوژی، داخلی و مغز و اعصاب با ۱۳ اتاق عمل در نظر گرفته شده است. اما با گذشت حدود ۱۰ سال هنوز ساخت این بیمارستان جدید به سرانجام نرسیده و همین موضوع باعث به وجود آمدن حرف و حدیث‌های فراوانی درباره نحوه مدیریت و اجرای ساخت این ساختمان شده است. اگر چه در ماه‌های اخیر عملیات عمرانی این بیمارستان به پایان رسیده، اما تامین تجهیزات پزشکی آن یکی از موضوعاتی است که هنوز به صورت کامل انجام نشده است.   با این حال محمد حسین بحرینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار امیدواری کرده بود که این بیمارستان تا آبان امسال افتتاح شود.

خرید تجهیزات پزشکی در دستور کارهیئت امنای ارزی کشور

سید محمد موسوی رئیس بیمارستان هاشمی نژاد مشهد می‌گوید: اکنون کار ساختمانی این بیمارستان تقریبا به اتمام رسیده و در ادامه کار تکمیل ساختمان‌های جانبی، محوطه سازی و پارکینگ در دستور کار قرار دارد. معاونت درمان وزارت بهداشت فهرست تجهیزات مورد نیاز این بیمارستان را به هیئت امنای ارزی در کشوراعلام کرده و این هیئت امنا باید مناقصه برگزار کند. مقداری از تجهیزات تهیه شده و بخشی از تجهیزات در داخل کشور وجود دارد و بخشی دیگر از خارج از کشورتامین می‌شود که امیدواریم با تامین به موقع باقی مانده تجهیزات مورد نیاز، بتوانیم بیمارستان را در آبان ماه به بهره برداری برسانیم.

دلایل تاخیر در ساخت

او در باره دلایل تاخیر در عملیات اجرای این طرح درمانی می‌گوید: روند ساخت این بیمارستان از سال ۸۹ شروع شد. مجری قبلی تا سال ۹۲ به دلیل مشکلات اعتباری به کندی عملیات ساخت را پیش می‌برد و همین موضوع در آن سال‌ها باعث تجدید نظر مسئولان کشوری درباره این بیمارستان و حذف این طرح از فهرست پروژه‌های ملی شد. در ادامه با پیگیری‌های مسئولان بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی رایزنی‌های مکرری انجام و در سال ۹۵ دوباره این طرح به طرح‌های ملی بازگردانده وبه دانشگاه علوم پزشکی واگذار شد. سپس طی فرایند انتقال درخرداد ۹۶ عملیات اجرایی با مدیریت مستقیم دانشگاه علوم پزشکی دوباره آغاز شد.

او افزود:از خرداد سال ۹۶ که عملیات اجرایی به دانشگاه علوم پزشکی واگذار شد، این دانشگاه با نمایندگان مشهد در مجلس شورای اسلامی وارد مذاکره و با حمایت و همراهی نمایندگان محترم مجلس وپیگیری مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعتبارات طرح در سال‌های مختلف تامین شد و با وجود مشکلات اقتصادی کشور وتغییرات مدیریتی پروژه در مدت زمان نسبتاً کوتاه عملیات اجرایی به این مرحله رسید.
رئیس بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد ادامه داد: ساختمان جدید بیمارستان بعد از پشت سر گذاشتن روند طولانی ساخت تا آبان ماه امسال افتتاح می‌شود و امیدواریم با راه اندازی این ساختمان بتوانیم بیش از پیش به بیماران خدمت رسانی کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها