مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: تاکنون هیچ دستورالعملی جهت خرید حمایتی گوجه فرنگی از کشاورزان به استان اعلام نشده است.

خرید حمایتی گوجه فرنگی در  خراسان رضوی منتظر مجوز از تهران

ایرج ناصری مقدم در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: در مورد خرید حمایتی گوجه فرنگی از کشاورزان در سطح استان خراسان رضوی  تاکنون هیچ موضوعی مطرح نشده است.

مدیرسازمان  تعاون روستایی خراسان رضوی افزود:  تا این لحظه علی رغم اینکه مدیرجهادکشاورزی استان سطح زیرکشت گوجه فرنگی در خراسان رضوی که حدودا  بالغ بر ۱۴هزار هکتار و برآورد میزان برداشت این محصول را به وزارت جهادکشاورزی اعلام و همچون سایر استان ها در خواست مساعدت در جهت خرید حمایتی این محصول را اعلام کرده است اما هیچ دستورالعملی در جهت خرید حمایتی از کشاورزان در این زمینه به استان اعلام نشده است.

وی با بیان اینکه خرید حمایتی ابتدا باید در کمیسیون تنظیم بازارکشور که متشکل از اعضای مختلفی نظیر سازمان مدیریت و برنامه  است  مصوب وسپس به وزرات جهادکشاورزی جهت اجرا ابلاغ شود، بیان داشت:   سال گذشته  بر اساس دستورالعملی که از تهران ابلاغ شد ۴۳هزار تن گوجه فرنگی با قیمت ۱۰۰۰تومان از کشاورزان خراسان رضوی خریداری وبا  تبدیل به رب ، در سال جاری  توسط سازمان مرکزی در بازار توزیع شد.

وی در پاسخ به این سوال که باتوجه به اینکه فصل برداشت این محصول رو به پایان است و هیچ دستورالعملی در جهت خرید حمایتی تصویب و ابلاغ نشده است بنابراین امید چندانی به خرید حمایتی این محصول در سال جاری نمی باشد ،  تصریح کرد: این موضوع در اختیار ما نیست و حتی اگر یک روز به پایان فصل برداشت این محصول دستورالعملی در جهت خرید حمایتی آن ابلاغ شود آن را اجرا خواهیم کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها