رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی بردسکن اعلام کرد: تاکنون بیش از ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونا به مشاغل آسیب دیده در این شهرستان پرداخت شده است.

پرداخت بیش از ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونا به مشاغل آسیب دیده  در بردسکن

حسین غلامی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: دولت پس از شیوع ویروس کرونا به طرق مختلف از مردم و مشاغل آسیب دیده کمک نموده که در مرحله اول مبلغ ۱۰میلیون ریال به حساب سرپرستان خانوار یارانه بگیر تسهیلات قرض الحسنه واریز شد و در مرحله بعد کلیه کارگران مشاغل آسیب دیده در ۱۴ رسته شغلی  مصوب هیت وزیران که به علت شیوع ویروس کرونا از کار اخراج شدند مقرری بیمه بیکاری پرداخت شد.

وی عنوان کرد: دولت همچنین  مصوب کرد به کارفرمایان صاحب کسب و کار در ۱۴ رسته شغلی  تسهیلات کرونا برای کارگاه های فاقد بیمه ۶۰میلیون ریال و کارگاه های رسمی دارای کارگر بیمه شده تامین اجتماعی ۱۲۰تا۱۶۰ میلیون ریال با نرخ ۱۲درصد  و بازپرداخت ۲۴ ماهه با تسهیل شرایط تضامین به کارفرمایان پرداخت شود.

وی گفت:  در شهرستان بردسکن تعداد ۵۶۱ نفر دریافت  تسهیلات با اشتغال ۷۳۳نفر و مبلغ تسهیلات بیش از ۶۵ میلیارد  ریال در سامانه تسهیلات کرونا ثبت که بانک های عامل شهرستان به تعداد۳۴۰ نفر  با اشتغال ۴۳۱ نفر و مبلغ ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت و سایر درخواست ها در حال  بررسی و پرداخت در بانک های عامل می باشند.

وی به پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری دراین شهرستان اشاره کرد و گفت: از ابتدای پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری تاکنون ۳۵۱ طرح با مبلغ۳۶۵میلیارد ریال با اشتغال ۶۲۸ نفر از محل صندوق توسعه ملی در شهرستان بردسکن تسهیلات پرداخت شده است.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی بردسکن  گفت: در حوزه روابط کار و رسیدگی به دعاوی با تاکید با اصل سه جانبه گرایی سایر شرکای اجتماعی کارگر و کار فرما جلسات رسیدگی به دعاوی تشکیل و تلاش بر ایجاد سازش و صلح فیمابین کارگر و کارفرما انجام می شود .

غلامی عنوان کرد: ۵۵ درصد شکایات کارگری در سال گذشته و ۶۶ درصد شکایات کارگری  در سال جاری در هیأت تشخیص  منجر به سازش گردیده است.

وی افزود: علاوه بر تاکید بر سازش   دعاوی در هیات تشخیص تلاش می شود مدت زمان رسیدگی پرونده در هیات نیز در جهت تحقق اصول حاکم بر آیین داد رسی کار کاهش یابد.

وی  گفت:  در حوزه بیمه بیکاری تلاش شده تا در ضمن پرداخت مقرری به کارگرانی که از کار اخراج شده اند با معرفی آنها به مراکز  فنی حرفه ای  و کسب  مهارت زمینه اشتغال مجدد آنها نیز فراهم شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها