جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه ما نسبت به ۴۰ سال قبل قوی‌تر و آمریکا ضعیف‌تر شده‌ است، گفت: امروز آمریکا از نظر اقتصادی به شدت ضعیف است.

امروز آمریکا از نظر اقتصادی به شدت ضعیف است

به گزارش قدس آنلاین، سردار سرتیپ دوم احمد شفاهی در مراسم تودیع و معارفه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نیشابور که در دفتر فرمانده این ناحیه برگزار شد، ضمن تسلیت پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت و اندوه و حزن به جهت اهانت اخیر معاندین خبیث به اسلام و آل و الله، اظهار کرد: در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی همواره با موضوعاتی همچون تحریم، تهدید و تحریف مواجه بوده‌ایم.

جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه در باب تحریم و تهدید مباحث مختلفی گفته شد، ادامه داد: تحریف در اصطلاح لغوی به معنای برگرداندن حرف یا جابه‌جایی کلام بوده و به تعبیر قرآن کریم تحریف جابه‌جا کردن یا عوض کردن حرف است.

وی با اشاره به وقایع صدر اسلام، افزود: اگر به اتفاقاتی که از آغاز بعثت نبی اکرم در سرزمین حجاز واقع شده، نگاهی اجمالی داشته باشیم، می‌بینیم که قوم یهود و نصاری در باب تحریف ید طولانی دارند.

شفاهی بیان کرد: باب تحریف بعد از رحلت رسول اکرم(ص) توسط اشخاصی به معانی و مضامین عالی اسلام وارد شد، خاندان خبیث بنی‌امیه القائاتی به مردم دوران خودشان وارد کردند که بعد از شهادت علی(ع) در محراب مسجد کوفه با تعجب می‌گفتند مگر علی(ع) اهل نماز و روزه بوده و به مسجد می‌رفته؟

جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع) اضافه کرد: در همین جریان کربلا ببینید چه اتفاقاتی روی داد، از یک مفهوم اسلامی بهره بردند که هر کس بر امام زمان خویش خروج کند مجازاتش مرگ است، با این مفهوم خیل عظیمی را مقابل امام حسین(ع) قرار دادند.

وی با بیان اینکه در عصر حاضر یک دروغ بسیار بزرگ را به حضرت سیدالشهدا(ع) نسبت داده و گفتند، امام معصوم با دشمن در حال سازش بوده و با عمر سعد ارتباط برقرار کرد، متذکر شد: آن‌هایی که به دنبال هدفی خاص هستند، نگفتند که محتوای مذاکره امام با عمر سعد چه بود؟، محتوای مذاکره امام حسین(ع) با عمر سعد نهی او از دنیاطلبی بود.

شفاهی با اشاره به خباثت و جنایات صدام به مردم عراق و ایران در جنگ هشت ساله، تأکید کرد: در بحث تحریف استکبار به شیوه‌ای مسائل را متفاوت جلوه داد که صدام باور کرد با یک حمله به آرزوی دیرینه‌اش می‌رسد، به‌گونه‌ای فضا را ترسیم کردند که او روز سوم را در اهواز مصاحبه می‌کند و روز هفتم یا دهم جشن پیروزی را در تهران می‌گیرد.

جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع) افزود: در پایان جنگ ما دچار تحریف شدیم، برحسب ضرورت مکاتباتی بین ایران و عراق مبادله شد، افراد مغرض در این کشور اعلام کردند اگر عراق شرایط ایران را پذیرفت، به دلیل همان مکاتبات بود.

وی ادامه داد: اگر نبود استقامت، پایمردی، صبر و بردباری مردم آیا صدام تسلیم می‌شد و همه شرایط ما را می‌پذیرفت؟

شفاهی با تاکید بر اینکه دفاع و مقاومت هم قابل تحریف است، گفت: شرط عدم تحریف، حضور در صحنه و بازخوانی درست ۸ سال دفاع مقدس است، کنگره ملی شهدای سرافراز شاید در راستای همین موضوع است که غفلت نکرده و فضا را در اختیار مغرضین قرار ندهیم.

جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع) با اشاره به تلاش برخی افراد در میان مردم جامعه در جهت بزرگنمایی آمریکا، تصریح کرد: ما قبول داریم آمریکا کشور قدرتمندی است، اما سخن مقام معظم رهبری را فراموش نمی‌کنیم که ما نسبت به ۴۰ سال قبل قوی‌تر و آمریکا ضعیف‌تر شده‌ است.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که اقتصاد مؤلفه قدرتمند هر کشور است، در سال ۱۳۵۵ هجری شمسی تولید ناخالص داخلی آمریکا ۳ هزار میلیارد دلار بود و میزان بدهی‌اش یک دهم درآمد داخلی یعنی ۳۰۰ میلیارد دلار بود.

شفاهی متذکر شد: در سال ۱۳۹۹ میزان تولید ناخالص داخلی آمریکا ۷ برابر رشد کرد و میزان بدهی‌اش ۳۶ هزار میلیارد دلار شد.

جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع) بیان کرد: ولخرجی‌های آمریکا در دهه ۷۰ و ۸۰ هجری شمسی آمریکا را به ورطه سقوط کشاند.

وی افزود: حاکمان جبار آمریکا به دنبال گاو شیرده هستند و در منطقه ما خائنین به جهت استمرار حکومت ظالمانه‌شان از بیت المال و منابع مردمشان به آمریکا می‌دهند، امروز آمریکا از باب اقتصادی به شدت ضعیف است.

شفاهی با بیان اینکه دولت آمریکا میلیاردها دلار در منطقه هزینه کرد، یادآور شد: کدام اهدافش محقق شد؟، توانست سوریه، عراق، ایران و افغانستان را به چند قسمت تقسیم کند؟

جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع) اظهار کرد: در آخرین وضعیت سیاسی شاهد تلاش و هزینه‌های گزافشان برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه کشورمان بودیم که تنها یک کشور از آمریکا حمایت کرد.

وی گفت: امروز آمریکا در باتلاقی که خودش ایجاد کرد، در حال غرق شدن است، ما ۴۱ سال در ابعاد مختلف تحریم، تهدید و تحریف شدیم، اما با تلاش مسؤولان و همت مردم در نانوتکنولوژی مقام چهارم، در توسعه علمی مقام پانزدهم و در هوا فضا مقام هشتم را کسب کردیم.

شفاهی تاکید کرد: اجانب به دنبال یأس و ناامیدی در بین مردم هستند، وظیفه همه آحاد مردم در هر قشر و صنف و هر رده سنی خدمت صادقانه است.

جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه ما باید بدانیم اولویت چیست؟، تصریح کرد: دشمن کجا را هدف قرار داده؟، آیا غیر از معیشت و اقتصاد مردم موضوع دیگری را بزرگ کرده است؟

وی بیان کرد: چرا برخی از دلسوزان ما در دیروز، امروز بیراهه می‌روند؟، اگر تفکر شهید شوشتری در کشور نهادینه شود ما مشکل اقتصادی نخواهیم داشت، با نهاینه شدن تفکر شهید بهشتی قطعا شاهد مشکل فرهنگی نخواهیم بود.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از تلاش‌ها و زحمات فرمانده سابق ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیشابور و همچنین همسر وی قدردانی و هدایایی به رسم یادبود به ایشان اهدا شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها