بر اساس اظهارات نماینده چناران و بینالود در مجلس شورای اسلامی به نقل از اعضای هیئت دولت، مصوبه نهایی شهرستان شدن گلبهار آبان یا آذر ماه سال جاری صادر خواهد شد.

گلبهار، پاییز شهرستان می‌شود

محمدزاده/

بر اساس اظهارات نماینده چناران و بینالود در مجلس شورای اسلامی به نقل از اعضای هیئت دولت، مصوبه نهایی شهرستان شدن گلبهار آبان یا آذر ماه سال جاری صادر خواهد شد.

موضوع تبدیل شهر جدید گلبهار به شهرستان مدت‌هاست که به یک خواست جدی مدیران و اهالی این شهر نوپا تبدیل شده است؛ چرا که به ادعای مدیران این شهر جمعیت ساکن آن هم اکنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر است و امکانات موجود پاسخگوی نیاز جمعیتی آن نیست و ارتقای این شهر می‌تواند زمینه‌ساز افزایش زیرساخت‌های مورد نیاز در این شهر باشد.

بر همین اساس تبدیل شهر جدید گلبهار به شهرستان از مدت‌ها پیش و به نوعی از مجلس قبلی آغاز شد و در آخرین اظهارنظر صورت گرفته در این باره اواسط خرداد سال جاری بود که حسین عباس‌زاده امامی؛ نماینده چناران و بینالود در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفت: استاندار خراسان رضوی گفته است فرایند ارتقای شهر گلبهار به شهرستان شدن در مراحل نهایی قرار دارد و تا یک ماه دیگر مصوبه آن صادر خواهد شد.

با گذشت سه ماه از این خبر هیچ اتفاقی در این حوزه رخ نداده و مدیران محلی و اهالی این شهر همچنان پیگیر این مسئله هستند، به منظور اطلاع از آخرین تحولات صورت گرفته به سراغ نماینده چناران در مجلس رفتیم که باز به نقل قولی از یکی از اعضای هیئت دولت پرداخت.

حسین عباس‌زاده امامی گفت: در چند ماه گذشته و پس از وعده استاندار در چند نوبت و حضور اعضای هیئت دولت مرتبط با موضوع و به ویژه معاون اول رئیس جمهور در مجلس، پیگیر موضوع شده‌ام و در آخرین پیگیری که در چند روز اخیر داشتم از امیری؛ معاون پارلمانی رئیس جمهور بود.

وی ادامه داد: این عضو هیئت دولت گفت که جهانگیری؛ معاون اول رئیس جمهور در پاسخ به پرسش وی درخصوص زمان تصویب نهایی شهرستان شدن گلبهار گفته است بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته اواسط پاییز در ماه‌های آبان یا آذر مصوبه هیئت دولت در این باره ابلاغ خواهد شد.

عباس‌زاده افزود: بر همین اساس و با توجه به اینکه فرایند ارتقای گلبهار در وزارت کشور به اتمام رسیده و باید در هیئت دولت تأیید نهایی شود به نظر می‌رسد این اتفاق در پاییز امسال بیفتد و گلبهار به عنوان یک شهرستان مستقل رسمیت پیدا کند.

برچسب‌ها