معاون شهردار مشهدمقدس گفت: تمهیدات لازم برای راه‌اندازی تصفیه‌خانه‌های محلی در نقاط مختلف مشهد در نظر گرفته شده است.

۶ تصفیه‌خانه محلی فاضلاب در نقاط مختلف مشهد راه‌اندازی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، مهدی یعقوبی اظهار داشت: قرار گرفتن کلانشهر مشهد در اقلیم خشک و محدودیت‌های منابع آبی سبب شد تا در سال ۹۶ احداث نخستین و بزرگترین تصفیه‌خانه محلی فاضلاب کشور در دستور کار مدیریت شهری قرار بگیرد و در همین راستا این طرح با استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی آغاز شد.

وی افزود: این تصفیه خانه با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان و با تأمین اعتبار از سوی بخش خصوصی در مراحل پایانی ساخت قرار دارد و تاکنون بیش از ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بر اساس برنامه ریزی زمان بندی تا آبان ماه سال جاری آماده بهره برداری خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد بیان کرد: این تصفیه خانه با استفاده از روش تصفیه بیوراکتور غشایی و طی مراحل پیش تصفیه، تصفیه فیزیکی، تصفیه بیولوژیکی، فیلتراسیون غشایی و گندزدایی، فاضلاب ورودی را به پسابی بسیار با کیفیت به منظور آبیاری فضای سبز شهر مشهد تبدیل می کند و از مزایای استفاده از این روش جدید تصفیه می توان به فضای اشغال کمتر مجموعه تصفیه خانه، کیفیت عالی پساب خروجی و راندمان بسیار بالا در تصفیه فاضلاب، نسبت به سایر روش های تصفیه قدیمی اشاره کرد.

یعقوبی خاطرنشان کرد: تصفیه‌خانه چهل بازه با استفاده از روش‌های نوین می‌تواند در هر ثانیه ۵۰ لیتر پساب با کیفیت تولید کند و در مجموع با استفاده از این مقدار پساب تولید شده حدود ۵۰ هکتار از فضای سبز شهر به صورت روزانه آبیاری خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به کمبود منابع آبی مهمترین راه حل منطقی توسعه منابع آب در آینده، استفاده مجدد از پساب به عنوان یک منبع جدید و پایدار است و پساب در دسترس‌ترین منبع آبی پایدار در تمام نقاط محیط‌های شهری است و بنا بر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده مقدمات اجرای ۶ تصفیه خانه محلی فاضلاب دیگر نیز در شهر مشهد فراهم شود.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها