مدیر شهرک‌های صنعتی کاشمر و بردسکن گفت: به علت شیوع ویروس کرونا تا کنون به‌ طور میانگین ۲۵ تا ۳۰ درصد تولیدات صنایع کاهش‌ یافته است.

کرونا عامل کاهش ۳۰ درصدی تولیدات صنایع در کاشمر

به گزارش قدس آنلاین، مهدی امینی با بیان اینکه ۶۵ درصد واحدهای مستقر در شهرک صنعتی کاشمر مرتبط با صنعت غذایی هستند، افزود: چون اکثر واحدهای مستقر در شهرک صنعتی کاشمر مرتبط با صنایع غذایی هستند، به همین دلیل با شیوع ویروس کرونا بیشترین ضرر را دیدند؛ همچنین به دلیل اینکه جلوی صادرات گرفته شد و از سویی تالارها و رستوران‌ها تعطیل شدند، صنایع غذایی ضررهای بسیاری را متحمل شدند.

وی عنوان کرد: به علت شیوع ویروس کرونا تا کنون به‌ طور میانگین ۲۵ تا ۳۰ درصد تولیدات صنایع کاهش‌ یافته و بالغ‌ بر ۶۰ میلیارد ریال به واحدهای صنعتی شهرستان خسارت وارد شده است.

مدیر شهرک‌های صنعتی کاشمر و بردسکن  مطرح کرد: در حال حاضر ۳۹ واحد در شهرک صنعتی کاشمر فعال و ۱۱ واحد نیز تعطیل هستند، البته سال گذشته ۹ واحد صنعتی تعطیل به چرخه تولید برگشتند، اگر واحدهایی هم غیر فعال هستند به علت اختلاف شرکا بوده و یا در تملک بانک قرار دارند.

وی با بیان اینکه اکنون ۳ واحد صنعتی کاشمر در تملک بانک‌ها قرار دارند و ظرفیت واحدهای صنعتی به ۶۵ تا ۷۰ درصد کاهش یافته است، به وضعیت شهرک صنعتی بردسکن اشاره کرد و افزود: از ۱۹ مجوز صادر شده در شهرک صنعتی بردسکن فقط ۱۰ واحد صنعتی فعال و باقی نیز نیمه تعطیل و تعطیل هستند و ۴ واحد در تملک بانک قرار گرفته‌اند.

امینی اظهار کرد: تا کنون ۸۰ درصد اراضی شهرک صنعتی کاشمر و ۴۰ درصد اراضی شهرک صنعتی بردسکن واگذار شده است، همچنین از ابتدای سال جاری ۴ قرارداد در کاشمر با مساحت ۱۵ هزار متر مربع و دو قرارداد در بردسکن که یکی هنوز نهایی نشده و دیگری با مساحت ۳۰۰۰ متر مربع منعقد شده است.

وی بیان کرد: تعهد امسال برای واگذاری اراضی ۱۵ هکتار اعلام شده که ۷.۵ هکتار آن برای کاشمر است از این ۱۵ هکتار حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر اشتغال‌زایی خواهیم داشت.

مدیر شهرک‌های صنعتی کاشمر و بردسکن  یادآور شد: در حال حاضر اشتغال‌زایی شهرک صنعتی کاشمر ۱۱۰۰ نفر است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها